Ryttare som poserar nakna för att förändra människors körvanor?!

Om det så får en enda person att sakta ner farten när dom kör om en häst så tycker jag att det kan vara värt det att någon får lite nakenhet upptryckt i ansiktet. Har svårt att se hur det skulle kunna skada någon.

Om dom nu inte kör ner i diket av pur förskräckelse :D

Jag gick in på facebooksidan och tyckte det fanns jättemånga roliga bilder. Det är ju en fotokampanj, inte så att folk rider runt nakna till vardags. Helt många vanliga människor har näckat och tagit en bild för att uppmärksamma att det tydligen är ett problem att bilförare i UK inte visar hänsyn till ryttare i trafiken. Håller med om att de har lyckats om bara en enda olycka eller ens obehaglig incident kan undvikas. :)
 
Jag gick in på facebooksidan och tyckte det fanns jättemånga roliga bilder. Det är ju en fotokampanj, inte så att folk rider runt nakna till vardags. Helt många vanliga människor har näckat och tagit en bild för att uppmärksamma att det tydligen är ett problem att bilförare i UK inte visar hänsyn till ryttare i trafiken. Håller med om att de har lyckats om bara en enda olycka eller ens obehaglig incident kan undvikas. :)
Första gången jag fått en vettig anledning till att eventuellt skaffa Facebook :D
 
Det här hände mig när jag gick med min unghäst och mötte en lastbil på en smal väg (normalt åker lastbilarna på den stora vägen, men tror denna lastbil åkte fel och in på den mindre vägen), han såg att hästen blev rädd och stängde av motorn. Jag ville bara krama honom hårt. :o:D
Min häst är alltid så knepig vid trafik, ena sekunden bryr han sig inte ett dugg när bilar/lastbilar susar förbi några meter ifrån honom, för att nästa sekund bli livrädd och vilja hoppa på mig för att söka skydd. :cautious: Nu kunde vi passera den stora läskiga lastbilen, hästen fnös och grymtade lite, drog för att nosa på lastbilen, fick göra det medans jag hälsade på föraren och sen kunde vi fortsätta gå och hästen brydde sig inte alls när föraren startade lastbilen igen. :up:
Jag är glad att dom jag mötte var två stycken, den första var lite skeptiskt men gick faktiskt förbi lastbilen, men den andra såg lastbilen som ett stort köttätande monster. Tyckte synd om tjejen bara, för även när de vikit av in på en grusväg och kommit iväg en bit, så när jag startade lastbilen hoppade hästen till.

När jag möter hästar med lastbilen så har dom flesta tackat att jag visar hänsyn, vilket känns bra, det blir som en belöning att vilja fortsätta med det. :)
Ibland önskar man att fler vore sådana i trafiken... men när folk inte ens visar hänsyn vid olyckor och bärgningar, då börjar jag tappa hoppet lite... :(
 
Tanken är nog mer att få folk till att även läsa texten till bilderna och reflektera över sitt beteende vid möte med häst och ryttare.
 
Om det så får en enda person att sakta ner farten när dom kör om en häst så tycker jag att det kan vara värt det att någon får lite nakenhet upptryckt i ansiktet. Har svårt att se hur det skulle kunna skada någon.

Om dom nu inte kör ner i diket av pur förskräckelse :D
Jag hade förvisso inte ändrat min körvana för att det är någon som är naken/halvnaken på vägen, men det är ju jag det.

I det långa loppet tror jag bara tyvärr det må ha verkan i början, men sen mattas det av när folk blir "vana".
 
Det beror ju på vilket media man väljer att annonsera i. Väljer man "stora paketet" i dagstidning så når man nog drygt 70% av samtliga svenskar.
Är det såpass många? Undra hur många av dom 70% som är ute och kör på vägarna? Kanske borde gå ut i trafikradion, fast det är förstås inte alla som har den aktiverad, samt svårt att veta när alla är i sina fordon/vid radion.
 
Kan väl vara bra om det funkar!

Sen blir det ett politiskt inlägg både om att det går att uppmärksamma saker med nakenhet, inte bara som ett medel att prångla ut prylar och kassera in pengar.

När effekten avtar så får det bli på något annat sätt.
 
Fast .... Såg jag de här skulle JAG kryyyyyyypa förbi ;)

11896132_1666420920296244_398447360741264241_n.jpg

Du skulle köra in i trädet ;)
 
Är det såpass många? Undra hur många av dom 70% som är ute och kör på vägarna? Kanske borde gå ut i trafikradion, fast det är förstås inte alla som har den aktiverad, samt svårt att veta när alla är i sina fordon/vid radion.

Skulle nog vara bättre med några återkommande reportage i diverse radiokanaler då, fast de som kör brukar ju inte direkt fästa sig vid vad som sägs på radion utan de inväntar bara nästa låt ...
 
Skulle nog vara bättre med några återkommande reportage i diverse radiokanaler då, fast de som kör brukar ju inte direkt fästa sig vid vad som sägs på radion utan de inväntar bara nästa låt ...
Tyvärr så, eller så sitter de å pillar med mobilen eller byter radiokanal eller något annat.
 
Det har ju fått oss här i Sverige att diskutera något som händer i England så nog allt har det väckt uppmärksamhet (vilket jag antar är syftet).

Liknande publicerades ju på tidskriften Equipages fb sida för ett par månader sen. Med all rätta kom det en hel del reaktioner som jag tror noterades i annat media
 
Jag gillar kampanjen. Det är ju inte så att var å varannan ryttare rider naken i trafiken, utan det är ju folk som postar bilder på sin gård/utomhus osv. Några enstaka rör sig just vid vägar. Kan tänka mig att risken är stor att en olycka händer om nån faktiskt skulle rida omkring naken bland trafiken :p
Det är ju snarare en viral kampanj för att skapa medvetenhet kring att folk inte saktar ner när dom möter hästar. Tyvärr är naket nått som väcker uppmärksamhet, och det är väl tyvärr mer troligt att nån stannar upp på en bild som innehåller naket än bara en text som informerar att man ska ta det lugnt vid mötande hästar.
Jag hade kunnat vara med på sån bild faktiskt, många fina bilder på fb sidan :)
 
Liknande publicerades ju på tidskriften Equipages fb sida för ett par månader sen. Med all rätta kom det en hel del reaktioner som jag tror noterades i annat media
Jo, det såg jag också. Såg även att det postades i en viss grupp på fb, där många tycker det är "häftigt" att tuta på hästar... svaren där var inte direkt så roliga. Jag bara hoppas att även om de skriver vissa saker online att de inte gör så i verkligheten.
 
Jag gillar kampanjen. Det är ju inte så att var å varannan ryttare rider naken i trafiken, utan det är ju folk som postar bilder på sin gård/utomhus osv. Några enstaka rör sig just vid vägar. Kan tänka mig att risken är stor att en olycka händer om nån faktiskt skulle rida omkring naken bland trafiken :p
Det är ju snarare en viral kampanj för att skapa medvetenhet kring att folk inte saktar ner när dom möter hästar. Tyvärr är naket nått som väcker uppmärksamhet, och det är väl tyvärr mer troligt att nån stannar upp på en bild som innehåller naket än bara en text som informerar att man ska ta det lugnt vid mötande hästar.
Jag hade kunnat vara med på sån bild faktiskt, många fina bilder på fb sidan :)
Jag kan inte låta bli att tänka på en annan aspekt också. Det är om man rider, vi säger i bara underkläder. T ex på ridskolan, där måste man ha något som täcker axlarna, så ifall man ramlar av ska man inte skrapa upp axlar.
Nu borde risken vara minimal att åka av, men det är inte kul att skrapa upp sig. Nu är jag nog lite långsiktig, men men. :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp