Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Köpte mig en ny häst för 2 veckor sedan. Besiktigad UA.
Dock har jag noterat att hans ena öga är ganska rosa. Kan det vara något eller är det bara så att det luras eftersom man ser mycket vita på det öga? Är hästars ögonvita normalt mer rosa?
Det är både det tredje ögonlocket + vitan som är rosa.
Jo det är nog en bra idé! Jag funderar mest på om det kan vara något eller om en del hästar bara är lite mer röda i ögonen? Det har varit såhär i två veckor, men han verkar annars inte irriterad i ögat mer än på färgen.
Min ponny har alltid varit rosa i sina ögon.
Har pratat med veterinär om det och det har varit helt normalt.
Om inte din häst har något problem med ögonen är det ingen fara om de är rosa.
Fast nu är det ju ena ögat, det känns lite skumt. Min ena häst är blind på ena ögat, inget som märks supermycket med det ögat är känsligare än det andra, inte mycket men kan bli lite rinningt och irriterat på sommaren, men med luva är saken biff.
Jag skulle testa, som sagt, att skölja och sen för säkerhetsskull ringa en vette om det inte blev bättre.
Men det är ju jag, och jag är ganska nojigt
Jo det är ena ögat men det är ju det ögat där han har mycket ögonvita. En del hästar har ju det antingen på båda eller på ett öga. Vi har en till pålle i stallet med två "vita ögon" men han är inte lika rosa i vitan utan bara på det tredje ögonlocket.
Jag avvaktar lite och annars får en veterinär kika på det.
Kläder & Bli fin Ja, vilket jag diskuterat i typ alldeles för många inlägg i den här tråden nu... om just det inlägget du svarade på missade att uttrycka...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.