roliga och söta barncitat!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: roliga och söta barncitat!

Vi har en liten kille på förskolan som också ÄÄÄLSKAR bäbisar. Han är 1,5 år och minstingen i sin familj, så någon vana med bäbisar hemifrån har han ju inte. Han pratar inte mycket ännu, men han ler jättemycket och får nästan sjärnor i ögonen av lycka när han ser en liten bäbis. Han går fram och tittar och studerar och en gång försökte han till och med lyfta upp bäbisen :D ! Han är så otroligt söt :love: !

Tror han kanske att bäbisarna är någon slags extra fina dockor (han är rättså förtjust i dem också)?
 
Sv: roliga och söta barncitat!

Hejsan alla!! Kul tråd!!
När min son var ca 3, så duschade han tillsammans med sin pappa. Han studerade vissa kroppsdelar längre ner och säger;
"I have got a little one, but Daddy´s got a STRONG one!!":o :o :o

Sen sjöng han lite fel i Ba ba black sheep... han sjöng " one for the MONSTER" istället för "one for the MASTER" !! Vi och dom flesta andra som har hört det har skrattat gott och länge åt det!!
:rofl:
 
Sv: roliga och söta barncitat!

dottern 4 år på dagis, då det framkommit att mamma inte hade en ny bäbis i magen. 'Pappa skall stoppa in en ny, det tycker han är kul'
:)

eller andra dottern (ca 4-5 år) som under julhandeln hållit sig lugn då alla tomtarna tittade på henne överallt, på väg ut från kulverten mot parkeringen exploderar och bara skriker att hon vill därifrån. jag tittar på henne och frågar lite försiktigt , 'men tomtarna då....'
hon blänger tillbaka och gestikulerar med händerna omkringsig. ' nu kan jag vara sur, ser DU några tomtar HÄR?' - skenhelig?

oj, så mycket man kan berätta....
 
Sv: roliga och söta barncitat!

*knapplån*

När sonen var sisådär 3 år:
"Jag har en snopp, pappa, har en snopp, men du mamma har en hårsnopp!!:o :o

Och 5 år gammal:
Är på macken och hyr film..
Utbrister mycket ljudligt: "Den här kan vi bränna sen, va?!":o :o
 
Sv: roliga och söta barncitat!

Min 4-åriga son och jag var ute och gick, han tycker om att pilla på allt han ser. Även brännässlor visade det sig.
Han började gråta och beklaga sig. Jag förklarade att det det var brännässlor och att man bör undvika ta på dem.
-Mamma, du måste ringa brandkåren, det gör jätteont.
Sa han då.
Det var lite roligt.
 
Sv: roliga och söta barncitat!

YorkWann skrev:
En vän med sin dotter sitter på bussen när det går på en dvärg.
Mamman, som känner sin dotter väl :smirk: Försöker snabbt komma på något att säga, "Räkna dem på bussen Moa! " Och dottern börjarEN; TVÅ; TRE; FYRA....... "Mamma det är Fjorton personer och en bäver på bussen!"

:D
:rofl: :bow:
Helt underbart, skrattade högt för mig själv här!!! :D

Min son, då ca 3 år har väl av sin ömma moder fått höra nångång när han varit tjatig att "nu är det nog, punkt slut" och då ska väl inte han va sämre... Han blev arg på mig för nåt och sa med mycket arg röst "mamma, nu är du tyst! SLUT, PUNKTERING!!!!" :love: :rofl:

Vi hittade en död fågel på gården när han var ca 4 år och då sa han att den kanske hade krockat med ett moln.... :idea:

Men det gulligaste var när min mamma, alltså hans mormor, dog för drygt ett år sedan (han hade precis fyllt fem). Han funderade mycket över var mormor är nu osv. Jag svarade att ingen vet riktigt men att man kan tro lite som man vill... Han frågade om mormor kan laga mat och så där hon finns nu, och jag gav samma svar, att ja om man vill tro det så kan hon det.
"Då tror jag att mormor kan både laga mat och baka så där gott som hon brukade, för hon måste ju äta också, annars svälter hon ju ihjäl!!!"
Den kommentaren skulle min mamma ha älskat!
 
Sv: roliga och söta barncitat!

TinyWiny skrev:
*kl*
När min dotter var fem var vi på min systers bröllop, dottern tyckte det var långsamt och precis när psalmen var slut sa hon Fyfan vad tråkigt det är, kom mamma vi går...
Fin blick jag fick av min syster plus några till....
:rofl:
Dom rackarna vet precis när det inte är läge...
 
Sv: roliga och söta barncitat!

nogat skrev:
När jag var på min farbrors bröllop när jag var runt 6år pekar jag på bruden och säger höghjut: Titta mamma hon har en sån klänning du tycker är så ful!
Dom är iallafall ärliga! :rofl:
 
Sv: roliga och söta barncitat!

senast igår...

kompisens dotter på fyra år..
-varför har ni tv:n på väggen för?? och klappar på väggen... (kände inte kanten på tv:n)
(vi har projektor)*ler*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 142
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 958
Senast: Linn-Nora
·
Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
945
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 795
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp