roliga och söta barncitat!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: roliga och söta barncitat!

*KL*
:rofl: :rofl: :rofl:
Min dotter då 3 år satt själv i köket och pratade, jag hörde inte vad hon sa, utan gick in i köket och frågade vad hon sa, dottern svarade:
Men mamma, jag pratar inte med dig, jag pratar med kylskåpet!!!
 
Sv: roliga och söta barncitat!

Min arbetskamrats lilla knubbiga, lillgamla dotter går fram till några killar utanför systemet och säger kavat "Sluta att jöka, det är farligt att jöka" lite svårt med bokstaven R.:rofl:
 
Sv: roliga och söta barncitat!

När jag var 4-5 år stog min mamma framför en spegel och gjorde sej fin inför någon tillställning.
Hon frågade mej: Hur tycker du jag ser ut?
Mitt svar blev: Hmm... Stort arsle och liten hjärna :eek:

Den har vi skrattat åt många gånger :D
 
Sv: roliga och söta barncitat!

Min lilla 3½ åring har många roliga kommentarer emelllanåt.

Igår satt vi i bilen och var på väg till Skara då hon säger:
- Mamma jag är kissnödig.
- Du får vänta lite, det finns en mack här framme.
- Kan man kissa på den mackan?:rofl:

I morse säger hon:
- Mamma är du gammal?
- Nej det tror jag väl inte (är 28år).
- Jo det tror jag, du har prickar på kinden. (Jag har några fräknar på kinden)
Så nu är jag väl stenålders för jag har många fräknar särskilt när jag varit i solen.:rofl:
 
Sv: roliga och söta barncitat!

Vi har ett par i vår föräldrargrupp som också fått tvillingar. Mamman är adopterad, vet inte från vilket land, men hon har mörk hudfärg. Deras bekantas son hade glatt konstaterat att eftersom hon är mörk och han (pappan) är ljus, då skulle ju barnen bli randiga! :bow: :rofl:

Och när man tänker efter så är ju det det mest logiska! ;)

/Timsetim
 
Sv: roliga och söta barncitat!

Dammsugade en dag och då kom en av tvillingarna och frågade glatt:
-"Vem ska nu komma på besök"? Snacka om att sticka kniven i ryggen på mamma. :crazy:

Yngsta dottern till kioskpersonalen: -"Min mamma sta töpa godis. Hon ha mytte penga i fittan" :eek: :mad:

Eller den här varianten, högljutt och glatt till sina systrar när vi var på badparken: -"mamma ha klubba i fittan." Gaah :o
 
Sv: roliga och söta barncitat!

När min son var 3 och min dotter, som var bebis, precis hade börjat jollra:
Jag satt och låtsades prata med henne, låtsades att jag för stog allt hon sa.
Oskar: Mamma ljugej inte Fisan (Felicia).
Jag: Nej allt hon säger är sant (hade precis sagt att hon se "mamma är bäst")
Oskar lyssnade liten stund till sen sa han: Nu sägej hon att Oskaj ska ha godis.
 
Sv: roliga och söta barncitat!

Den här berättade min jobbarkompis.

Hennes son är mer vild än tam och klättrar på allt-överallt.

Så när dom är på en stormarknad och handlar så klättrar han och klänger i hyllorna och far omkring.Då säger hon åt honom på skarpen att lägga av varvid det underbara barnet högt och ljudligt utbrister:Ja mamma jag ska ta en sobril:eek::o Behöver jag nämna att vi jobbar i vården.Hon var mycket försiktig med vad hon sa högt efter den historien.

På bussen sitter det en liten flicka med sin pappa och barnet hoppar upp och ner på sätet och klappar i händerna och berättar glatt för hela bussen att:Pappa pippa mig.....Pappan förklarar högröd i ansiktet att dom ska åka och klippa henne.
 
Sv: roliga och söta barncitat!

Brukade be min dotter att gå ner i matkällaren efter diverse saker när jag lagade mat när hon var tre år, vilket kunde låta ungefär så här -Hannah kan du hämta tre morötter och två stora lökar? Så en kväll när min då nya pojkvän (numera man) var hos oss satt hon och funderade lite och plötsligt kläckte hon ur sig -Min mamma gillar stora lökar :crazy:

I kassan på systembolaget pekade hon på ciderflaskorna jag köpte och sa med hög röst -Dom där ska jag dricka!

Slutligen ett lite citat från tiden innan hon hade lärt sig vilka ord man får säga, typ två år, -Mamma jag är så jävla trött.

YorkWann: Höll på att kissa på mig av skratt! En bäver :rofl:
 
Sv: roliga och söta barncitat!

När vi skulle på en fest en gång fixade sonen sitt hår med frisyrgele så att pannluggen stod rakt upp, han var väl en 3-4 år då.
Sedan tog han på sig sin keps....och när han senare tog av kepsen och såg på sitt (tillplattade) hår i spegeln blev den snopna kommentaren: Håret har vissnat!!!:rofl:
 
Sv: roliga och söta barncitat!

Sonen äter lunch på dagis och fröknarna sitter och pratar om nånting. Han tycker väl att han har hamnat lite utanför samtalet så han förkunnar med hög röst.
- Pappa dammsuger..... Mamma hoppar....

Tjejerna hade väldigt roligt åt det men det är ju faktiskt sant, pappan hanterar dammsugarn och jag är i stallet. Men kanske inte samtidigt....
 
Sv: roliga och söta barncitat!

min 3 1/2 åriga son när vi var ute på promenad:
mamma akta dig för klistret där borta!
Jag::confused: va?
Sonen: Ja klistret som kommer där borta, så pekar han en bit framåt där det kommer två cyKLISTER!:rofl:

Samma son när vi gick förbi vårdcentralen: jag skall inte gå in där idag för jag är inte sjuk.
Jag: nej men vi kanske skulle gå in och kolla dina öron (då sonen ibland verkar helt döv när andan faller på)
Sonen: nej tack dom är rätt bra. :crazy:

Ett barn på ett dagis jag jobbade på:
Kolla jag kan titta upp i hjärnan (himmlar med ögonen)
Jag: vad ser du då?
Han: ingenting:bow:

När jag var på min farbrors bröllop när jag var runt 6år pekar jag på bruden och säger höghjut: Titta mamma hon har en sån klänning du tycker är så ful!

En annan gång på ett släktkalas tycker jag av ngn anledning upp en bida ur min mammas väska och hojtar: Titta min mamma har mens!:rofl:
 
Sv: roliga och söta barncitat!

Mamma frågar lillebror om han vill spela schack med henne och han svarar: "Mamma det här är ett tankespel, det är inget för dig..."

Bekantas sons kunsiner heter Filippa och Felicia och han ropar glatt "Kom nu Pippa och Fisa"... Dumma svåra namn!
 
Sv: roliga och söta barncitat!

*kl*
När min dotter var fem var vi på min systers bröllop, dottern tyckte det var långsamt och precis när psalmen var slut sa hon Fyfan vad tråkigt det är, kom mamma vi går...
Fin blick jag fick av min syster plus några till....

Min son fick följa med till systemet en gång, han tycker det var tråkigt att handla och tyckte det såg ut som vilken affär som helst så han sa mamma måste vi gå hit varenda dag...
Det var första och sista gången han var med
 
Sv: roliga och söta barncitat!

knapplån...

kom på flera sen sonen var mindre...
han ville väldigt gärna ha ett syskon och på dagis var det flera mammor och fröknar som var gravida så det pratades nog en massa om bebisar då... så dom hade pratat om A som precis hade fått en lillasyster och om B vars mamma hade en bebis i magen och om C som hade två bebisar i magen och då kunde ju inte Robin vara sämre utan han klämde såklart i med att "Min mamma har minsann tre bebisar i sin mage..." och eftersom fröknarna visste att vi höll på med hormonbehandlingar så visste dom ju inte vad dom skulle tro :D

vid ett annat tillfälle så frågade Robin, som så många andra gånger: "Mamma har du en bebis i magen?" och det var ju bara att längtansfyllt sucka att "Tyvärr så har inte mamma en bebis i magen..." Sonen tittar betänkligt på maken som hade en rondör av typ en 6-månaders graviditetsmage... "Pappa har du en bebis i magen?" (skam den som ger sig liksom) Maken finner sig snabbt och säger "Nä det är bara mat..." "OJ så mycket mat du måste ha ätit Pappa" säger sonen då med stoooora ögon.... :love:

sonen tycker väldigt mycket om barn och tycker inte att det faktum att Emma hade kolik och skrek typ konstant i 2-3 månaders tid är ett hinder för fler syskon - nästa gång ska jag ha 2 bebisar samtidigt tycker han... :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 142
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 958
Senast: Linn-Nora
·
Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
945
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 795
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp