Rimligt pris för ett gotlandsruss?

idasyren1

Trådstartare
Hejsan!
Jag är intresserad av att veta vad en ni tror att en ridskola skulle sätta för pris på denna ponny ?

Ridskoleponny
Född: 2004
B- ponny
Ras: Gotlandsruss
Hon har haft fång men vet inga andra '' problem ''. Hon är lugn, jättesnäll och dom minsta rider på henne.
Inga problem i ridningen och väldigt omtyckt av alla. Sparkas ej och är gosig. Hon får inte äta gräs pga. fången och hon måste därför ha en hage utan gräs och kan aldrig gå på bete med dom andra, och blir ofta själv bredvid deras sommarhagar i en hage utan gräs (det är väl lite bökigt) Dom har inte pratat om att sälja henne, men jag bara tänkte vad ni tror att en ridskola skulle tycka att en snäll, hyfsat ung, gotlandsruss med fång skulle vara värd?
 
En fånghästs marknadsvärde är lågt, men det låter som en värdefull häst för ridskolan, det är omöjligt att sia om hur hon värderas i ridskolans ögon. Tycker de att det är bökigt med en fånghäst och de har gott om hästar som passar samma kategori ryttare kanske hon är billig/nästan gratis.. Tycker de att hon är en värdefull tillgång så kanske hon inte är till salu om du inte bjuder ett pris de inte kan motstå.
 
En ponny som fungerar i verksamheten är sällan till salu utan att man bjuder ett fullständigt överpris. För en ridskola är det inte särskilt bökigt med separat hage etc.
 
En ridskolehäst som fungerar så bra som du beskriver är förmodligen inte ens till salu. Om hon ändå skulle säljas hade hon förmodligen legat i samma nivå eller till och med något högre i pris än de i ålder och utbildningsmässigt jämförbara russ utan fång. En bra ridskolehäst i den storleken finns det inte så många av så de hålls det hårt i.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 727
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 446
Senast: Stereo
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 217
Senast: mackan
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 701
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Tjockistråden 4
  • Knyppling

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp