Ridlektioner för 4 åring

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fillifjonkan

Trådstartare
Nu ska jag försöka börja lära min dotter att rida lite mer än att bara åka på sin ponny. Vad kan man lära en så pass liten ryttarinna? Hon kan "starta", stanna, svänga och få hästen i trav. Har ni några förslag på övningar som skulle passa?
 
Sv: Ridlektioner för 4 åring

Slalom runt koner. Rida över bommar. Mycket "kontrollövningar", dvs såna övningar som gör att de lär sig styra ponnyn i olika sitationer. Även stanna, starta, stanna, starta osv.
 
Sv: Ridlektioner för 4 åring

Fillifjonkan skrev:
Nu ska jag försöka börja lära min dotter att rida lite mer än att bara åka på sin ponny. Vad kan man lära en så pass liten ryttarinna? Hon kan "starta", stanna, svänga och få hästen i trav. Har ni några förslag på övningar som skulle passa?

Bara tänk på att inte ha för långa lektioner för en fyraårings ryggmuskler är inte utvecklade till att sitta och "jobba" till häst lika länge som större barn (sa min dotters dagisfröken som även var ridlärare).
 
Sv: Ridlektioner för 4 åring

Det brukar ju lösa sig själv...barn i fyraårsåldern tröttnar ganska fort är min erfarenhet i alla fall...
 
Sv: Ridlektioner för 4 åring

Balans övningar. Longera hästen medans barnet får nudda öron, klappa rompan, klappa händer, peka på näsan, m.m.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
36
· Visningar
7 404
Senast: gulakatten
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 659
Senast: cirkus
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 797
Senast: Mirtai
·
Småbarn Vår 2-åring har börjat säga "fan" ibland. 😩 Är nog sambons fel, han svär lite ibland tyvärr. Eller om det är från förskolan. Låter så...
Svar
3
· Visningar
947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp