returer och öppet köp

RING och fråga.

Men om man inte har något telefonnummer så hur ska man då kunna ringa?
Jag kollar just nu på horze sida och klickar man på kontakta oss så finns det bara mail. Jag kan verkligen inte hitta något telefonnummer till lagret/webbeställningar som då troligen bör ta hand om returerna.
Klickar man på butikerna så hittar man telefonnummer men det är ju till butikerna...
 
Men om man inte har något telefonnummer så hur ska man då kunna ringa?
Jag kollar just nu på horze sida och klickar man på kontakta oss så finns det bara mail. Jag kan verkligen inte hitta något telefonnummer till lagret/webbeställningar som då troligen bör ta hand om returerna.
Klickar man på butikerna så hittar man telefonnummer men det är ju till butikerna...

Det tog ungefär 3 sekunder att googla fram det...
 
Det tog ungefär 3 sekunder att googla fram det...
Inte vet jag hur du beter dig, men jag har försökt googla fram det betydligt längre än 3 sekunder och jag hittar bara telefonnummer till butiker och det är inte dit jag vill, jag behövde prata med någon som har hand om internet beställningar och returer till lybeck i tyskland.
Nåja, nu ligger i alla fall paketet i bilen och allt är frid och fröjd.
 
Är det någon som kan svara på vad som gäller här.
Jag har skickat frågan till företaget men inte fått något svar och nu behöver jag veta innan min tid att returnera varorna går ut.

Jag har köpt en vara på nätet (på stor hästbutikskedja) och har fri retur och öppet köp i 65 dagar. Varan är lite stor och skulle vilja prova en storlek mindre vilket inte är ett problem.
Men vad gäller om inte heller den varan passar? Har jag fri retur igen då? I ytterligare 65 dagar?

Är inte så van att returnera saker jag köpt på nätet och hittar ingen info alls om vad som gäller då, hoppas någon kan hjälpa mig här!
Såhär gör man:
1. Man åker förbi Uppsala och plockar upp lämplig kompis.
2. Man tar med sagda kompis till Horzebutiken i Upplands-Väsby för att där prova på plats.
3. Man tar genvägen förbi Börjes i Bro på hemvägen.
Skitenkelt!
 
Såhär gör man:
1. Man åker förbi Uppsala och plockar upp lämplig kompis.
2. Man tar med sagda kompis till Horzebutiken i Upplands-Väsby för att där prova på plats.
3. Man tar genvägen förbi Börjes i Bro på hemvägen.
Skitenkelt!
Nästa gång måste jag absolut göra så!!!
 
Nästa gång måste jag absolut göra så!!!
Fick du ngt besked fr Horze? Annars brukar det vanligen vara så att man inte får nya dagar med öppet köp om man bara byter vara. Det kan man ju dock komma ifrån genom att retunera varan, ta emot pengar eller presentkort och sen göra ett nytt köp.
 
Horze är sega på att byta. Returnera och beställ den stl du vill ha istället, upprepa om det fortfarande blir fel.

De har ju gratis frakt oftast och alltid gratis returrätt. Jag brukar alltid köpa flera olika stl direkt och skicka tillbaka dem som inte passar. Väldigt smidigt! Önskar att alla webshopar hade samma system!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
896
Senast: corzette
·
Samhälle En stor andel av alla köp som görs via näthandeln returneras. Och eftersom de returnerade varorna ofta har ett värde som understiger...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 759
Senast: Kakis
·
Juridik & Ekonomi Jag köpte en jacka online som jag skulle vilja returnera. Tycker inte att den stämmer överens med bilden på hemsidan. Butiken skriver på...
Svar
4
· Visningar
655
Senast: Millicent
·
Relationer Gammal användare, anonymt nick. För ett år sen valde jag att separera från mina barns pappa. Barnen är idag 3 och 8. Beslutet hade...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 969
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp