Resultat Stora Sthlm!

falukorw

Trådstartare
Här kan vi väl lägga in hur det gått för våra hundar under utställningen eller något annat under helgen. :laugh:

Leia - ck chkk 4 samt avel 1 hp
Jerry - junkl 1 junkk reserv
Buster - junkl 1
Igor - junkl 1
Amira - junkl 1 junkk 2 hp
Lisa - junkl 1 junkk 4

Dessutom fick min första uppfödargrupp ett hederspris! :banana:
Är jätte nöjd med att alla mina uppfödningar fick ettor hos en ganska hård domare som visste vad hon ville ha. Och jag har världens bästa valpköpare som vill ställa ut sina hundar!

Sv: Resultat Stora Sthlm!

Hannibal åkte ut med en 2a.
Med kritiken.

Mkt bra storlek och längd, Bra nosparti och pigment. Lite för högt stop, Bra överlinje och svansparti. Ngt för krokiga och oparalella frambensrörelser ännu. Bra pälskvalitet

Nästan alla cottar åkte ut med en 2a, och finnarna tog som vanligt hem allt.

Grattis till dina resultat :)

Här kan vi väl lägga in hur det gått för våra hundar under utställningen eller något annat under helgen. :laugh:

Leia - ck chkk 4 samt avel 1 hp
Jerry - junkl 1 junkk reserv
Buster - junkl 1
Igor - junkl 1
Amira - junkl 1 junkk 2 hp
Lisa - junkl 1 junkk 4

Dessutom fick min första uppfödargrupp ett hederspris! :banana:
Är jätte nöjd med att alla mina uppfödningar fick ettor hos en ganska hård domare som visste vad hon ville ha. Och jag har världens bästa valpköpare som vill ställa ut sina hundar!

Grattis:banana:

Kul att du fått valp köpare som tycker om och ställa med!

Vet du hur det gick för Cottongardens? :) Det är en hane jag är lite intresserad av hur det gick för..

jasså? :P

Vitis Vinifera: vet jag inte hur det gick för.
Viscum Album: 1 kv 1junkk
Simply the best : 1 kv 2 ökk
King Jazzline: 2 kv i ökl

Detta är vad min uppfödare kladdade ner i katalogen iaf. Får man fråga vilken hane du är intresserad av? :)

Kaiser skötte sig helt okej och fick en, för en gångs skull, rättvis mätning av mankhöjden då han stod ovanligt fint just vid mätningen; 28 härliga små cm över manken var han!

Gick vidare till kk men kom bara fyra. Var ändå förvånad att han slog två andra och blev glad över att han skötte sig så pass bra i ringen som han gjorde.

KL.

Ställde min kompis mammas 2 chihuahuor.

Hanen, som gick juniorklass, fick en etta och hamnade på reservplats i konkurensen. Nöjd med insatsen för att vara första gången han ställs ut :)
Tiken, gick som unghund, ställdes för en finsk domare som skickade ut alla med längre nos med en tvåa så vart inte speciellt förvånad över det. Dock lite tråkigt att inte kunna läsa kritiken eftersom den stod på finska :crazy:

Sen ställde jag en kinesisk nakenhund med päls :p (unghund)
Gick över förväntan då denna hund är livrädd för främmande människor. Fick tyvär en tvåa för hon efter att domaren hade tittat o klämt på henne inte riktigt ville vara med något mer. Dock med jättefin kritik. Så vi ska fortsätta öva, öva, öva :)

Senast ändrad:

Hunden jag ställde åkte ut med en nolla! :eek: Hon har tidigare fått 1:a!!

Hon var, enligt domaren, ej rastypisk :confused::confused:

Min Nila överträfade sig själv igår.. i sättet att vara alltså.
Hon brukar inte gilla utställningar så mycket utan svnsen är på halvstång o hon bara gör det hon ska :grin:

MEN i lördags levde hon upp. Svansen viftade glatt, hon stod perfekt av sig själv o vi fick mycket beröm.

Kritiken var den sämsta hon fått, men ok ändå. Resultat:
ukl: 1, ukk: 2 ck, btkl: 4

Simply the best ;) Det är släktingar till mig som äger honom och det ska bli valpar så småningom har jag hört :angel:

aha :)

Som sagt, så va det nån finska som tog hem allt. Både BIR:et och BIM:et, som alltid när det är en finsk domare :mad:

Liknande trådar

Övr. Hund Nu kommer en riktig skryttråd från mig, men vad annat kan man göra med helgens resultat från utställningen i Österbybruk. :p Började...
Svar
4
· Visningar
695
Senast: falukorw
·
Övr. Hund Så, nu börjar det dra ihop sig. Inte så lång kvar tills anmälningstiden går ut (3:e november). Vad har ni för hundar med i år? Vilka...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 025
Senast: Meibla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka