Resultat på utställning, förkortning?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare miss_oia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 323
M

miss_oia

Hej!

Jag såg en häst som hade resultatet 88888=40 GI på en premiering. Vad betyder GI?

Sv: Resultat på utställning, förkortning?

Kolla storeglementet för den rasen det gäller. För det är olika för olika raser. Storeglementet hittar du på SH (svenska hästavelsförbundet) eller ASVH hemsidor.

G1 är stoets avelsvärdeklass, baserat på hennes egna kvalitéer.

De kan få G, G2 eller G1, där G1 är det högsta.
Misstänker att det är ett diplomsto du hittat, som alltså fått denna avelsvärdeklass då hon visades.

Sedan kan ju äldre ston som tävlats få G1 pga sina tävlingsmeriter.
Vårt new foreststo f1991, stamboksfördes 2005, fick 38 poäng extriört, och tilldelades G1 för att hon har placeringar i högre klasser (LA drssyr/Msv hopp).

Liknande trådar

Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
8 823
Senast: YlvaG
·
Hästvård Hej! Jag vet inte om detta är rätt ”ämne” att lägga diskussionen i men chansar ändå och hoppas på många kloka och bra svar. Jag har ett...
Svar
0
· Visningar
593
Senast: Lovisa.E
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 291
Senast: valpköpare
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 052

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka