renskav till katt -ska man tillaga det?

L

legolas

Hej.

Vår katt ska gå på en diet med renskav för att testa möjlig allergi. Vi har köpt renskav i frysdisken, och den stora frågan e då, ska man tillaga det på något sätt? Det ser ju rätt rått o inte vidare gott ut (ingen kattmat ser go ut iof).

/Patrick & Maria
 
Sv: renskav till katt -ska man tillaga det?

Nu är jag ju ingen renskavsexpert precis, tycker själv att det smakar ganska illa, men om katten äter så ge den det rått. Om du börjar steka eller koka så förstör man en del näringsämnen. Dessutom om köttet är rått så blir det väl något bättre tandgymnastik.
 
Sv: renskav till katt -ska man tillaga det?

Om katten äter det rått går det alldeles utmärkt att ge det rått. Annars kan du koka det lätt i lite vatten.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
5 373
Senast: kratbran
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 609
Senast: mackan
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 180
Senast: Gumman123
·
Katthälsa Hej Ja, nu var det nog dags för en kattmat sort igen! :down: Har 2 kastrerade hankatter, innekatter som blir 4 år i år, de äter i...
Svar
7
· Visningar
2 321
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp