Rambo täcke

Jane

Trådstartare
Har just köpt en rambo täcke (original) den passade bra på hästen, men den har s.k stålringar på insidan: på manken och halsen. Antagligen är de för att fästa nackskyddet. Min fråga är: vad har ni andra gjort? Har de stört hästen? Lämnat märken på manken? Klippt av kanske?
 
På mina Rhinos är ringarna till för liners. Använder liners så sällan, men ringarna har inte stört hästen öht.
 
De stör inte alls. Har inte sett någon tendens till ruggad päls eller dylikt under alla de år jag haft täcken med såna ringar.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 083
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
811
Senast: Takire
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 805
Senast: Freazer
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 729
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp