Rätt eller fel?

Sv: Rätt eller fel?

Hon är på detta viset den fröken. Sån är hon bara.

I så fall kanske du skulle lägga lite energi på att hitta ord som förklarar hennes sätt/attityd. Då är chansen större att hon fattar och kan ta till sig råden. Då blir den här situationen bara ett exempel.

Vad exakt menar du med "sån"? Är det att hon tror negativt om barnen? Att hon svarar för snabbt? Att hon inte ger sig tid att lyssna på barnen? Att hon pratar för mycket om straff? Att hon har kontrollbehov? Att hon sällan ger beröm? Eller nåt annat?
 
Sv: Rätt eller fel?

Men *suck* vilken hopplös fröken! Hade väll bara varit att låta pojkarna göra som dom ville! Åh ibland blir man så trött på skolfolken!
 
Sv: Rätt eller fel?

I så fall kanske du skulle lägga lite energi på att hitta ord som förklarar hennes sätt/attityd. Då är chansen större att hon fattar och kan ta till sig råden. Då blir den här situationen bara ett exempel.

Vad exakt menar du med "sån"? Är det att hon tror negativt om barnen? Att hon svarar för snabbt? Att hon inte ger sig tid att lyssna på barnen? Att hon pratar för mycket om straff? Att hon har kontrollbehov? Att hon sällan ger beröm? Eller nåt annat?

Hon är allt det som du jusst nämde. En äkta klimakterie kossa. Jag och andra föräldrar har tagit upp detta med rektorn men det gav inget. Så nu har jag tagit kontakt med en jätte bra tjej i resursteamet. Hon är verkligen toppen. Dom är 2 st. fröknar i klassen. Den ena är sj. skriven nu. Dessa två har haft denna klassen i 11 år!! Dom har alltså jobbat med barn med inlärningsproblem i 11 år. Dom håller varandra om ryggen HELA tiden. Det går bara inte att prata med dom.Så är det bara. Dom är som ett gammalt gift par. Jag har även hört av andra föräldrar att det klassen inte är bra i längden.
En förälder har flyttat sin pojk från klassen.
 
Sv: Rätt eller fel?

läraren hade absolut fel! Hon har ingen rätt att straffa honom på det sättet.
Barnen kom på en lösning själva och det skall uppmuntras! Dessutom brukar man få kämpa för att få med alla elever, när de själva visar att de vill, skall de absolut ha möjlighet.
Vissa skolor har till och med kläder att låna ut till notoriska "glömmare". Dessutom är det inte förenat med god undervisning att låta barnen sitta på bänken, har de inte kläder kan de t.ex gå en promenad eller liknande, eller agera domare eller ngt.

/förälder och idrottslärare
 
Sv: Rätt eller fel?

Båda pojkarna älskar idrotten. Dom är bästisar med och vill verkligen hjälpa varandra.
 
Sv: Rätt eller fel?

Ge graben beröm och tala om att det var inte dom som gjorde fel . Har varet med om dom gammla lärarnas ( dåliga ) stil ,kommer oxså från ett litet ställe och mycket gammla lärare som håller varandra om ryggen , kan vara tufft som förelder att komma någon vart ,när dom skyddar varanndra och bildar klaner som dom inte släpper in yngre lärare i ....
 
Sv: Rätt eller fel?

Jadå han har fått massor av beröm. Både av oss och kompisens föräldrar som ringde och tackade för att min son hade hade varit så snäll.
 
Sv: Rätt eller fel?

Även om man inte tycker att det är rätt, så går livets skola ut på att bli orättvist behandlad ibland...
 
Sv: Rätt eller fel?

Jag blir ärligt talat urförbannad när jag läser om lärarens beteende. Istället för att straffa ut killen som glömt gympakläderna skulle hon ha uppmuntrat samarbetet killarna emellan istället. Att vara kompis är det ju så mycket prat om nu i dessa tider när det förekommer så mycket mobbing. Det din son gjorde visade på vilken enormt bra kompis han är. All heder åt honom :bow: .
Tyvärr så har även jag och min dotter råkat ut för en speciallärare som var ungefär som den ni har. Hon var elak, orättvis och lyssnade inte på varken barn eller föräldrar. Min dotter har ADHD och den läraren lyckades redan efter 5 minuters lektion idiotförklara henne för att hon inte kunde klockan i åk 4. Då sa jag ifrån och min dotter fick aldrig mer gå till henne. Den läraren var även klasslärare till min son i 3 år, dessutom har jag jobbat i hennes klass när jag var elevassistent på den skolan. Så jag vet precis hur hon funkade och därför sa jag till på skarpen när hon var så elak mot min dotter. Tack och lov har hon gått i pension nu.
Jag tycker verkligen du ska printa ut de svar du fått här och gå till rektorn med det. Funkar inte det så gå till högre instans. Lycka till!
 
Sv: Rätt eller fel?

tycker att det var väldigt fint tänkt av din son :) synd att läraren va så puckad :mad:
 
Sv: Rätt eller fel?

Vilken korkad lärare :mad: När pojkarna själva kom på en bra lösning!

Kommer själv ihåg i småskolan när jag glömde :angel: mina gympakläder, då fick jag gå i väg till Konsumaffären brevid skolan och kolla upp priset på falukorv & mjölk. /Linda
 

Liknande trådar

Relationer En förälder/vårdnadsperson i det här fallet. Låt mig först vara tydlig med att jag egentligen inte tycker att jag gjort något fel...
2
Svar
30
· Visningar
4 649
Senast: honung
·
Övr. Barn Först och främst, det är ett anonymt nick för att skydda min dotter, och skulle du veta vem jag är så får du gärna hålla det för dig...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
54 862
Övr. Barn Har en fråga! Först lite bakgrund. Min son är 9 år och går i 3an. Skolan är mestadels rolig och det är en glad kille som går till...
Svar
10
· Visningar
3 499
Senast: fijja
·
Övr. Barn Jag är halvtids plastförälder till en kille på 12 år som bor hemma hos oss vartannan vecka.. Pojken har diagnostiserats med ADD men de...
Svar
11
· Visningar
2 825
Senast: Mitten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp