Rätt eller fel?

åke

Trådstartare
Min son går i en liten klass i skolan. Dom är bara 5 st. pojkar. Idag så skulle dom ha idrott. Min sons kompis hade glömt sina idrottskläder hemma. Min pojk sa då att du kan få låna min T-tröja och mina långa byxor så tar jag kortbyxorna och sen tar jag av mig t-tröjan och har bara långarmad på mig. Sen får vi dela på handduken.:idea: :idea:
Nej säger fröken då. Han får lära sig av sina misstag och inte vara med på idrotten idag. :eek: Dessa två pojkar kom på en bra idè och min pojk var villig att dela med sig. Dom har det svårt i skolan pga. olika problem. Skall man då göra på detta viset? Skall man inte ge dom massor av berömm ist? Barnen är 11 år. Jag tycker absolut att lärarren handlade fel i detta fallet. Vad tycker ni?
 
Sv: Rätt eller fel?

Vilken korkad lärare! Barnen kom på en lösning själv på problemet o hon väljer att straffa dem... :crazy:

Att utesluta ett barn från idrott är tydligen ok i en värld då vi bara få höra att barn rör sig för lite... Undrar om han fått sitta i korridoren om han glömt sin mattebok?

Heder åt din pojke! :bow:
 
Sv: Rätt eller fel?

Jag håller med dig. Pojken fick ett problem men löste det innan lektionens början (som jag förstår det?) och det borde han inte straffas för. Tvärtom borde han få beröm, för det var bra gjort. Det är så lätt att dra en dålig undanflykt och strunta helt i idrottslektionen istället, och det är knappast bättre!

Snällt av din son att (vilja) låna ut kläder också!
 
Sv: Rätt eller fel?

Otroligt korkad lärare. Snacka om att ge fel signaler.

Det enda riktiga hade varit att uppmuntra och berömma deras initiativförmåga och att de löste problemet på ett smidigt sätt!
 
Sv: Rätt eller fel?

Ja man blir verkligen lessen då man hör sånt här. Vi har problem med den läraren och vill flytta pojken till en annan klass. Hon är verkligen elak många gånger. Och hon som skall vara speciallärare för barn med inlärningsproblem!!
 
Sv: Rätt eller fel?

Låter snarare som att det är läraren som behöver lite specialundervisning. ;)
 
Sv: Rätt eller fel?

Läraren gjorde helt fel.
Pojkarna visade ju att de kunde lösa ett problem tillsammans.
Vissa lärare saknar pedagogik.Tyvärr:(
 
Sv: Rätt eller fel?

Ja, han har alltid varit sån. Han står heldre utan klubba/glass om han har kamrater hemme och det inte finns så det räcker. Han delar alltid med dig. Om han så bara får 2-3 vindruvor så är han nöjd. Bara dom andra i klassen med ha fått smaka.
 
Sv: Rätt eller fel?

Jag tycker det är sorgligt att höra när initiativförmågan och lusten till att faktiskt vilja vara med på en lektion "belönas" på ett sånt sätt...

Mycket snällt av din kille att låna ut grejor, förstår faktiskt att ni vill byta klass. Sånt där ger ju bara ut signaler som är helt fel!!
 
Sv: Rätt eller fel?

Jag skulle nog påpeka detta för läraren och fråga vad hon ville uppnå.
Beröm din pojke och hans kompis för att de försökte kompa ihop en lösning.
 
Sv: Rätt eller fel?

*morr*

Tycker man att det är äckligt att de delan handduk så kan man torka sig med pappersvervetter, eller få en låne handduka av läraren :angry:

Jag har själv glömt gympakläderna många gånger, men inte har det hjälpt att jag straffats för det!!!!
 
Sv: Rätt eller fel?

Dessa två pojkar kom på en bra idè och min pojk var villig att dela med sig.

Ödmjukhet, hjälpsamhet och kamratskap ska alltid belönas!!

Jag tycker fröken gjorde fel. Vilket förtroende får din son för en vuxen som säger att deras idé var fel? Om detta var vanligt, att killen glömmer sina kläder ofta, är det något som hon skulle tagit med honom. Pojkarnas lösning skulle hon belönat.

Tycker jag! :)

/Timsetim
 
Sv: Rätt eller fel?

Tack all för era svar. Skall nog skriva ut denna tråden och visa rektorn och resursteamet som jag jusst har varit i kontakt med.
 
Sv: Rätt eller fel?

Jag tycker absolut att lärarren handlade fel i detta fallet. Vad tycker ni?

Jag tycker det är omöjligt att avgöra eftersom jag inte vet något om pojken som glömt kläder. Det kan finnas massor av anledningar till att läraren ville undvika att din son lånade ut sina kläder:

Det kanske går löss på skolan.
Den glömska pojken kanske har lånat kläder av andra förr.
Den glömska pojken kanske medvetet hade glömt kläder för att slippa förklara den egentliga anledningen till att han inte kan vara med på idrotten, och läraren "räddade" honom.
Det kanske står i pojken åtgärdsprogram hur situationen ska hanteras när han glömmer saker. I så fall måste läraren hålla sig till det.

Din pojke borde fått någon positiv kommentar om sin hjälpsamhet. Men jag tycker inte att det finns någon anledning att bli arg för att hans förslag inte genomfördes.
 
Sv: Rätt eller fel?

Ehh? Konstig lärare tycker jag....
Var väl en alldeles utmärkt lösning som de kommit på.
 
Sv: Rätt eller fel?

Jag tycker det är omöjligt att avgöra eftersom jag inte vet något om pojken som glömt kläder. Det kan finnas massor av anledningar till att läraren ville undvika att din son lånade ut sina kläder:

Det kanske går löss på skolan.
Den glömska pojken kanske har lånat kläder av andra förr.
Den glömska pojken kanske medvetet hade glömt kläder för att slippa förklara den egentliga anledningen till att han inte kan vara med på idrotten, och läraren "räddade" honom.
Det kanske står i pojken åtgärdsprogram hur situationen ska hanteras när han glömmer saker. I så fall måste läraren hålla sig till det.

Din pojke borde fått någon positiv kommentar om sin hjälpsamhet. Men jag tycker inte att det finns någon anledning att bli arg för att hans förslag inte genomfördes.

Det tror jag inte en sekund på. Hon är på detta viset den fröken. Sån är hon bara.
 

Liknande trådar

Relationer En förälder/vårdnadsperson i det här fallet. Låt mig först vara tydlig med att jag egentligen inte tycker att jag gjort något fel...
2
Svar
30
· Visningar
4 649
Senast: honung
·
Övr. Barn Först och främst, det är ett anonymt nick för att skydda min dotter, och skulle du veta vem jag är så får du gärna hålla det för dig...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
54 862
Övr. Barn Har en fråga! Först lite bakgrund. Min son är 9 år och går i 3an. Skolan är mestadels rolig och det är en glad kille som går till...
Svar
10
· Visningar
3 499
Senast: fijja
·
Övr. Barn Jag är halvtids plastförälder till en kille på 12 år som bor hemma hos oss vartannan vecka.. Pojken har diagnostiserats med ADD men de...
Svar
11
· Visningar
2 825
Senast: Mitten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp