Råd önskas

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Råd önskas

Angående att han anser att du läggar dig i när du säger nej till övernattningar under veckorna, så motivera för honom varför du gör det.. det behöver inte handla om att du vill ha kontroll, utan det kan handla om att han går i skolan och bor där han gör (eller ska han bara bo hemma när han själv har lust? ska hemmet stå som ett hotel man sticker ifrån när man känner för något annat? Han har skylldigheter gentimot er också!).. Att du som förälder vill ha lugn och ro i.a.f under veckokvällarna.. Tycker han att det är överdrivet, så säg att det är respektlöst att inte ta dina kännslor på allvar.. Be han att motivera varför och hur han önskade att det var!

försök att få saker och ting lite mindre laddat, istället för att säga att du inte får så kan man säga att jag vill inte att du...

Istället för att bestämma så diskutera fram en överenskomeles..
han blir ju 18 år innom ett år, och det förväntas inom kort att han skall klara sig själv och bestämma över sig själv.. Är man inte överens så tvinga honom att prata tills ni är det.. Som sagt viktigt att han får komma till tals och att respekt för varandras åsikter finns...
 
Sv: Råd önskas

Jag och min sambo pratade igår kväll/natt om hur vi ska göra.
Men vad som rätt att göra i detta fall är svårt att veta.

Men vi tänker inte ta upp detta på ett tag med sonen, utan bara försöka vara som vanligt. Observera så det inte går för långt bara.
Hans häst åker på lördag, även om han tyckte det var jobbigt men man kan inte ha en häst och sedan vara borta så mycket som han är. Trodde nånstans inte att han skulle strunta i hästen, då flickvännen även är hästintresserad. Men det blir kanske förstort ansvar med både skolan, tjejen och hästen.

Har pratat om att skydda sig med honom och han säger att han gör det och kommer att göra det. Jag får hoppas att han gör det också.
Hon är emot p-piller och sånt, det är onaturligt enligt henne.
 
Sv: Råd önskas

Hon är emot p-piller och sånt, det är onaturligt enligt henne.

Jag vet inte vad du/hon menar med "sånt", men om ni tänker på hormoner så tycker jag att hon har en sund inställning. Starkt av henne att värna om sin kropp. Hoppas att din son dessutom är stark nog att värna om sin rätt att inte bli pappa än. Tur det finns kondomer och pessar!

Om fler tjejer vägrade p-piller skulle kanske p-piller för män finnas på marknaden nu. Alldeles för länge har det nästan tagits för givet att tjejerna ska skydda sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 434
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 354
Senast: Mabuse
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 236
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 987
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp