Sv: pyreneehund
Jaaa, var ska jag börja?
Birk är kastrerad och röntgad HD B och AD:ua, som sagt snart 4 år. Han älskar sin familj och skulle nog hoppa genom eld för den, men gillar inprincip ingen annan.
Han har inget intresse av att lära känna nya personer utan tycker tvärtom att de är obehagliga. Han är väldigt ostabil i sin mentalitet, tycker att barn är läskiga (förutom vårt eget då, hans lillebror som han skyddar med livet som insats) vuxna är läskiga om de tittar på honom, igorerar man honom så funkar han överallt, men det har jag lärt mig den hårda vägen att folk klarar inte av att lyssna på ad jag säger, utan ska promt böja sig ner över honom, titta honom in i ögonen och hårthänt klappa honom uppe på huvudet alt. rycka och slita i honom för att busa. Det resulterar i en hund som håller på att pissa ner sig av rädsla och som morrar och gör "utfall" mot folk som gör så.
Nu får ingen klappa honom, kommer det folk hem till oss som inte låter honom vara ifred så åker Birk in i ett annat rum och då brukar folket ge sig. Nu vet mina kompisar hur han är och låter honom vara ifred, det var värre när M bodde här.
Haha, han låter som världens skrothund, men jag avgudar honom trots alla fel och brister han har, han är världens gosigaste klumpeduns!