pyreneehund

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare ninchen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 5 924
N

ninchen

Vi har en pyreneehund -undrar om någon annan har en pyrenee eller en korsning med pyrenee.
Skulle vara roligt med lite bilder.

en bild på min pyrenee
GetAttachment1.jpg
[/IMG]

Sv: pyreneehund

Jag har en rottweiler/pyreener blandning på snart 4 år. Han är väl inte så lik en pyrre, lite i ansiktet kanske.

Birk
Birk201220veckor20_edited.jpg

Semester075_edited.jpg

CAG9E7GP.jpg

CAARYRIP.jpg

Kan inte du berätta lite om rasen ?:)
vore coolt att höra, har alltid varit lite små-intresserad :P

vad gullig den hunden var:)
bereta järna mer om den:bow:

ja hon är väldig snäll och hon älska barn:p
hon är 3 år nu och vi har haft henne i ett år nu.
hon älskar att springa lös i naturen, det känns som hon kan springa flera km när hon är lös och det som är lite jobit med henne är att hon hoppa i varge vatten pöl och åar:crazy: när hon är lös.
det som är väldig bra med henne är att hon beskyddar en, hon skulle reskera sit liv för en:love:
och hon älska att lecka och hon vill allti gosa:)

Isa(så heter hon) som tita ner på mej
GetAttachment3.jpg
[/IMG]

isa som sover runt men hylla
GetAttachment2-1.jpg
[/IMG]

Jaaa, var ska jag börja?

Birk är kastrerad och röntgad HD B och AD:ua, som sagt snart 4 år. Han älskar sin familj och skulle nog hoppa genom eld för den, men gillar inprincip ingen annan.
Han har inget intresse av att lära känna nya personer utan tycker tvärtom att de är obehagliga. Han är väldigt ostabil i sin mentalitet, tycker att barn är läskiga (förutom vårt eget då, hans lillebror som han skyddar med livet som insats) vuxna är läskiga om de tittar på honom, igorerar man honom så funkar han överallt, men det har jag lärt mig den hårda vägen att folk klarar inte av att lyssna på ad jag säger, utan ska promt böja sig ner över honom, titta honom in i ögonen och hårthänt klappa honom uppe på huvudet alt. rycka och slita i honom för att busa. Det resulterar i en hund som håller på att pissa ner sig av rädsla och som morrar och gör "utfall" mot folk som gör så.
Nu får ingen klappa honom, kommer det folk hem till oss som inte låter honom vara ifred så åker Birk in i ett annat rum och då brukar folket ge sig. Nu vet mina kompisar hur han är och låter honom vara ifred, det var värre när M bodde här.

Haha, han låter som världens skrothund, men jag avgudar honom trots alla fel och brister han har, han är världens gosigaste klumpeduns!

Är för tillfället hundvakt åt en 7 mån gammal pyrre. En STOR tik (hon är tydligen större än hennes jämngamla bröder :p Jättesöt men valpig = jättebusig, tyvärr har jag svårt att lägga ut bilder :crazy:

Jag har en fråga till dej - kan du släpa lös din hund,
för om du släper lös isa så gor hon på äventyr:p

Vad tycker du om dom?
jag tycker isa är så himla söt och det som är rolit är att hon tror att hon är en liten hund typ 50cm lång så det kan henda när du siter på soffan att hon kommer springandes i dit knä och siter där och vill att du ska gåsa med henne:laugh:

isa i vår fötölj
DSC01354.jpg
[/IMG]

isa i min säng när hon är tröt
DSC01334.jpg
[/IMG]

Min morbrors pyreneer är som tidigare nämnt väldigt busig men för övrigt helmysig hund. Hon är ju fortfarande väldigt ung och inte speciellt mycket tränad i lydnad (har dock hört att det är svårt att få en pyrre jättelydig).

Jag gillar stora hundar men ibland känns hon lite väl tung :p älskar att sitta i knät på folk om man sitter på huk.

Jag skulle dock inte vilja ha en pyreneer själv, lite för mycket hund att träna, och tar ganska mycket plats :laugh:

Okey.
dom kan ju vara lite jobiga i bland:p:o
men jag älska henne endå:love:

Min dotter syssling (makens kusinbarn) har en pyreneer vid namn Anakin.
Jag har tyvärr inget foto men det finns på denna hemisdan http://www.hundgymnasiet.se/ak1.html om man rullar ner till texten Julia och Anakin.
Nu har jag bara träffat honom vid ett tillfälle men upplevde honom som lite ångvältsvarning :D och rätt så envis men som absolut kunde sitta fint för en ostbåge eller två.
Trevlig annars och stadig mentalt.
Inte min typ av hund då jag föredrar mer förarveka hundar men inget fel på honom som individ.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 012
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 916
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 137
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
273
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31