Problem mellan hästägare och fodervärd

Min spontana reaktion är att de har ingått ett muntligt avtal, där det avtalats att Hästen övergår i fodervärdens ägo och att betalning sker med ett föl.
Det innebär ju att din bekanta de facto äger hästen och inte har betalt för den, alltså är det väl eg. de som är lite krångliga i det hela....
Trolig tolkning...
Teoretiskt kan avtalet ha varit att den skulle vara på foder fram tills fölet hade överlämnats och ägarbytet ske i och med det. Men då sitter TS ändå med ett avtalsbrott (inte lämnat fölet) och ska sannolikt vara den som står för merkostnader som kommer av det.

Frågan om inte acceptera ägandet är bättre då för möjligheten att agera för att minska kostnaderna?
 

Liknande trådar

Relationer Bäst att förtydliga att detta inte aktuellt i nuläget, men kan bli i framtiden. Jag gillar att ha lite kött på benen, så tänkte ta reda...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
14 770
Senast: hoppsann
·
Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 542
Senast: cello
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 922
Senast: Takire
·
Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 848
Senast: Pudlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp