privat hundvakt, HJÄLP!!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare sinner
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 360
S

sinner

skulle hitta ett avtal om hundvakt men allt jag hittar har med pensionat att göra??
jag ska vakta en vovve åt en främmande människa som ska utomlands, han tar med foder och jag får ersättning..
men jag vill ju ha ett avtal, och jag vill att det ska vara juridiskt gångbart OM det nu skulle hända något... jag känner ju inte människan..
jag vill att han ska stå för allt som kan hända hunden om det inte uppenbart är mitt fel.(alltså, skulle jag knalla ut på vägen med hunden lös,eller mata den med arsenik, så är det ju självfallet mitt fel, men ja, ni fattar..)
finns det nåt färdigt eller ska jag skriva ett själv?
nåt särskilt jag ska tänka på?

Sv: privat hundvakt, HJÄLP!!

Tycker nog du ska skriva ihop nåt avtal själv. Då får du med allt du vill ha. Verkar mycket vettigt med ett avtal tycker jag. Lycka till!

Tycker nog du ska skriva ihop nåt avtal själv. Då får du med allt du vill ha. Verkar mycket vettigt med ett avtal tycker jag. Lycka till!

Det är INTE lätt att skriva juridiskt bindande avtal själv och är dom inte juridiskt bindande är dom ju verkningslösa i en tvist.

men.... är inte ett avtal alltid ett avtal? egentligen?
jag menar, man säger ju att muntliga avtal ÄR bindande, även om dom kan vara ytterst svåra att styrka vid en tvist?
om jag skriver ner ägarens och mina skyldigheter och han läser igenom det och skriver under med sitt namn, borde det då inte vara bindande?

Alla avtal är väl ändå juridiskt bindande så länge de båda parterna är överens och underskrifter finns, alternativt vittnen? Så ja, ni kan skriva ett avtal själva. Men se till att ni båda är närvarande när ni gör det så att ni kommer överens om saker och ting och det inte blir något missförstånd.

jag tänkte väl knåpa ihop nåt här hemma som han sedan får läsa innan han skriver under..
det är ju inga konstigheter egentligen, bara att jag inte åker på något.. eller han åker på något för den delen. det är ju en säkerhet för både honom och mig..

Liknande trådar

Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
39 293
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 103
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 050
Senast: Milosari
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 119

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka