Prestige D1?

vewenn

Trådstartare
Hej!
Finns det någon som har erfarenhet från både Draupnir och Prestige D1? Jag har i dag en Draupnir och den ligger bra på hästen men vill hitta en sadel som jag kommer lite mer ner i och är sugen på att testa D1. Jag har L i bomen på Draupnir....tror ni att jag kan ha M i D1?:)

Senast ändrad:
Jag tror det är bäst om du tar hjälp av en sadelkunnig, det är så många faktorer man bör ta hänsyn till när man provar ut en passande sadel.

Absolut, visst e det mycket man ska tänka på när man byter sadel. Sadeln jag har nu är ut provad den liger bra på hästen men den är tyvärr inte bra för mig
Problemet jag upplever är att många Sadelprovare har sinna favorit märken som säljer, har inte hittat någon som säljer dom märkena som jag är intresserad utav
Tänkte att det kanske fans någon som bytt just från Draupnir till D1 och hade erfarenheten mellan bom stl.

Är inte de permanentstoppade?
Jag skulle inte köpa en permanentstoppad (igen), men jag är å andra sidan inte heller sadelkunnig.

Absolut, visst e det mycket man ska tänka på när man byter sadel. Sadeln jag har nu är ut provad den liger bra på hästen men den är tyvärr inte bra för mig
Problemet jag upplever är att många Sadelprovare har sinna favorit märken som säljer, har inte hittat någon som säljer dom märkena som jag är intresserad utav
Tänkte att det kanske fans någon som bytt just från Draupnir till D1 och hade erfarenheten mellan bom stl.

Då väljer man en sadelprovare som inte är ÅF av ett specifikt märke, dessa brukar använda sin energi till att hitta rätt sadel och inte den sadeln de själva tjänar på att sälja till dig.
Själv använder jag en sadelmakare som har säkert några hundra sadlar i lager, både nytt och begagnat. Fördelen här är just att man säker efter den sadel som passar hästen bäst. Jag som ryttare får sedan provrida i den och säga vad jag tycker också, passar vi inte ihop så kollar man efter en annan. Men såpass många sadlar så är det snudd på svårt att inte hitta en sadel som passar både till hästen och ryttaren.

Liknande trådar

Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
425
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
481
Senast: iNHALE
·
Kropp & Själ Hej. Jag undrar om någon har erfarenhet och tips på produkter till ansikte som har både exem och akne? Min unga tonåring har alltid...
2
Svar
23
· Visningar
427
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar