Presentationstråd!

Sv: Presentationstråd!

Står du i ekskogen? Jag bor bara 8 km därifrån ;) I närtuna mer exakt! :D

Närtuna? Ska du starta Lovisedal, måntro? :D *försöker luska ut vem det är som känner stallkompisen som ska starta - en Närtuna-bo*

Amen vad kul, en "granne" :bump: Då kan vi ju typ rida till varandra jue! Ridsällskap i sommar, jag har ett gäng folk som gärna rider på kvällarna!

men duuu, du kan ju starta PP 20km den 18 april, det är ju nära (Lovisedal) :idea:

Btw, kul med hästintresserad kille under 45+ i krokarna, det hör till ovanligheterna men jag hoppas på fler! :bow:
//Liten med bara folk som är äldre än jag själv i stallet... :D

Haha jo det skulle jag kanske kunna, när är sista anmälningsdatumet? :d

Måste såklart höra med ägaren först. Har haft fullt upp sista tiden så har liksom inte blivit att jag kommit iväg till stallet på ett tag, det ligger ju en bit bort (Täby Kyrkby) och jag bor ju i bushen mellan Vaxholm och Åkersberga haha, förövrigt mer eller mindre granne som Ingrid Boström (*stolt* :D).
Tillägg!:
Förresten, 18 April kanske är lite too soon, men jag vet inte, kan ju alltid kolla.
Vilken sträcka ska du rida? :d

Sista anm.datum är den 1 april, max 60 anmälningar.
Annars finnes ju Rimboritten (samma plats) den 25 Juli :idea:

Startar PP 20km på Lovisedal (får ny sadel om ett par veckor, rider för tillfället barbacka...), hoppas kunna starta CR 50km på Rimbo i sommar.

Ah, jo, men på rimboritten borde jag kunna starta, med eller utan egen häst haha! :p
Men om det blir med Åke blir det förmodligen inte 50km, men får se.
Vilken är max- och vilken är min-tiden man får rida en 50km CR på?

Proppen kommer inom kort vad jag förstått. Brukar väl vara minst 4 timmar, max 6 timmar tror jag men jag är inte säker :D

Kanske man borde presentera sig och inte bara läsa...

Är en tjej i mina bästa år (tänk, det har jag varit i 20 år nu...) som sysslat med hästar hela mitt liv. Halkade in på distans 2001, när jag insåg att det egentligen var exakt vad jag ville göra. Har alltid ridit långt med mina hästar, då mina föräldrar envisades med att inte köra oss till träningar och tävlingar.

Jag har tränat tre vuxna hästar för distansritt och 2005 var jag snubblande nära att ställa upp i Rönningeritten. Hästen fick dock lymfangit veckan innan och det var för övrigt det året det hällregnade hela ritten... :angel:

Nu har jag velat fram och tillbaka ett tag över huruvida jag skall satsa på eliten med min nuvarande häst, men bestämt mig för att åtminstone de närmaste åren fokusera på ungponnytävlingar i fälttävlan samt lite avel. Sedan får vi se. Självklart kommer det bli distansritter också, men elitsatsningen struntar jag i.

Ariel, som min häst heter, är i dagsläget 2 år och lever lyckliga dagar i en lösdrift. Ibland går vi långa promenader och "tränar" hur man beter sig i grinden, men mest är vi på pysselstadiet fortfarande.

Bild på Ariel:

26024578.jpg

I år kommer jag förhoppningsvis att hinka på flera distanstävlingar och det bör ge mig en lagom dos med distans.

Jag bor 1 - 2 km från närtuna kyrka :) Åt ditt håll då... ;) Har höga plankstaket och massa araber i hagarna blandat med några inhyrda av andra raser :p

Vet inte riktigt hur jag ska presentera mig weazel. Finns inte så mycket intressant om mig haha! Är 28 år, har ridit upp till 160 km och har i nuläget mest unghästar så därför har jag inte tävlat nåt på några år. Men det kommer väl igen... :) Just nu har jag en lånehäst som det förmodligen blir lite skoj på i år :)

Jag kan väl egentligen inte räkna mig till någon distansryttare med mitt sega halvblod ;)
Men vi ska iallafall prova oss på en CR på Lovisedalsritten. Rembo är 6 år och jag 28, både helt gröna på det här med distans. Men kommer nog tjata sönder Neywaz om tips och råd när det väl börjar närma sig, vi är grannar och jag bor således också i Närtuna :)

Haha, jag och Honey kanske våldgästar dig i sommar då :angel: Bor man på ridavstånd från oss får man skylla sig själv, haha.

Ottisen: men kolla, en till "granne" :banana:

Flera från Roslagen???
Konstigt..kände mig så ensam här, och så visar det sig att det finns massa folk i krokarna :bump:

Jag startar inte Lovisedal, eftersom det inte finns tävlingsklass tyvärr. Siktar på björkvik istället :)

Ottisen har sin kuse hos mig, och det finns fler häromkring. Macken22 bor ett par km härifrån, men hon är inte inne här så ofta tror jag. Sen finns det många distansryttare i vallentuna som inte håller till på bukefalos.

Ni får gärna våldsgästa oss ;) Vi tänkta ta en tripp ner till kårsta och banvallen också så snart isen försvunnit :)

Kårsta snurrade jag och Honey runt i en hel del i somras, dock mest asfalten... Hur är det med fält och skog där i krokarna, får man rida? *alltid hajj på fler ridställen*
Vid Ekskogen station finns också vall/äng/fält man får rida på, när det är torrt är det trevlig galoppsträcka :d . Rider man längs dem och upp i skogen på rätt ställe kommer man ut 50-100m från oss :laugh:

Förresten, 18 April kanske är lite too soon, men jag vet inte, kan ju alltid kolla.
Vilken sträcka ska du rida? :d

20 km klarar i princip alla hästar som har någon sorts grundkondis. Se det som en längre uteritt bara... håller ni ett lugnt tempo är ni hemma igen efter ett par timmar. Mer häcken som tar stryk. :o

Jajo, inga problem på så vis, mer att jag måste komma igång lite mer själv i ridmusklerna och att jag tror att det blir lite väl kort varsel pga. att jag inte äger hästen osv. :)

iiiinga problem! Den är några mil lång, och så är det en jättelik betongkloss i slutet som är avsedd för att bromsa tåg, så vi får se om den har nån liknande effekt på din kära häst ;) :D

iiiinga problem! Den är några mil lång, och så är det en jättelik betongkloss i slutet som är avsedd för att bromsa tåg, så vi får se om den har nån liknande effekt på din kära häst ;) :D

Ojsan, låter som att det är där de tagit bort gammal räls eller något sådant? Vart i förhållande till Kårsta station finnes denna racer-plats? :d

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 338
Senast: starcraft
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 750
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 873
Senast: ameo
·
S
Western Jag upplever det så att AQHA/SQHA´s regler om att man inte får tävla annat än Open klasser, hindrar många duktiga ryttare från att hålla...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
15 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat