Presentationstråd!

Weeazel

Trådstartare
Hej!

Det finns säkert tusen sånna här trådar redan, men om det nu finns, så är de utdöda sedan länge! :angel:

Jag tycker det skulle vara riktigt kul om alla här inne som tränar distans skulle kunna tänka sig att lägga upp en bild på sig själv och sin häst(ar) (alternativt bara hästen/arna). Skriva vad de heter, kanske vart ni håller hus, vilken nivå ni tävlar/tränar på, vilka mål ni har, hur gamla ni är eller något i den stilen. :idea:

Skulle jag tycka var jätteskoj, sen om någon har lust att hamna på min msn-lista är det bara att säga till. Vore skoj med lite distansbitna där som man kan prata sönder haha! :D

Aja, hoppas en massa folk skriver! :banana: :bow:

Sv: Presentationstråd!

Haha, okays då jag börjar :p

Louise Frykell & Honey Bird Twitter
Honey.jpg

Louise fyller 18år i april i år. Pluggar på gymnasienivå inriktning Sadelmakeri. En flummig typ med hyperhumör :rofl: . I want to be a colourful spot in this world och black and white. Köpte Honey i jan.2008.
Honey fyller 8år i april i år. Vbl.travare, ridhäst sedan våren 2006. En vacker dam med vissa biatch-tendenser :devil: . Varierande humör, men överlag en tuff och ganska cool flicka med mycket mycket motor och ett enormt mod.
Vår vardag Vi håller till i Vallentuna norr om Stockholm. Dressyr, lite "skutt"/hoppning, uteritter både ensama och med vännerna, långritter tycker vi om...
Vår "distanskarriär" och mål Debuterade PP30km i augusti 2008, första ritten för oss båda två. Planerar att i år starta PP-klasser och någon CR-klass, för att få lite mer rutin (främst Honey som snabbt lessnar på transport-lastning och kan bli lite "let's bocka utan helv*te" när vi inte är hemma...), tar ett förhoppningsvis ganska aktivt år men ändå lugnt. Tävlar bara för nöjes skull, kommer att vara galen av lycka om vi nån gång tar oss igenom en T50 :D .

hej hopp!!!

Anli heter jag ,31 år.. tävlar med hästen "Tubbe" , en valack på 8 år. Vi håller till i Linköping..Har tävlat femmor-08 , och nu -09 blir det 80 km och ev nån 120..:laugh:
Då jag inte fattar hur man får in en bild så hänvisar jag till min hemsida www.teamturbo.webs.com

Fan va skoj!

Har ju sett er en hel del här inne tidigare, så helt obekanta är ni ju inte. :d
Vart i Vallentuna står ni då?
Bor ju bara ett stenkast ifrån. :D *Ser fram emot eventuella träningsritter med en massa bukare från roslagen.* :idea:

Tubbe har jag ju också sett förr! :idea:
Tror jag va inne på er hemsida någon gång förra sommaren eller så, fin häst! :d

Tillägg, vad rider du i för sadel? :)

Senast ändrad:

Fan va skoj!

Har ju sett er en hel del här inne tidigare, så helt obekanta är ni ju inte. :d
Vart i Vallentuna står ni då?
Bor ju bara ett stenkast ifrån. :D *Ser fram emot eventuella träningsritter med en massa bukare från roslagen.* :idea:

Står i Ekskogen (ett par km från Kårsta).

Kul med distansare i närheten :laugh:
Träningsritter i sommar it is :bump:

Jorå, det vet jag vart det är. Har en kompis som hade en hästgård däromkring (Lindholmen) och själv är tanken att jag ska börja träna hoppning på Torsholma stuteri snart, och det är ju inte alls långt ifrån! :laugh:

Japp, ska bara hitta en häst först! xD Har en jag är rätt intresserad av, men är lite andra saker som måste gå i lås innan jag väl kan köpa, så beror på om den finns kvar sen eller ej, men man kan ju hoppas iaf. :idea:

Jag heter Amanda och är en småknäpp tjej på 18 år (19 i mars). Pluggar sista året på Naturvetenskap och gnäller över att skolan tar för mycket tid ;)
Hästen heter Starlight och är en korsning mellan russ och halvblod. Hon är 18 år och har ärvt riktigt mycket envishet från sin russpappa på gott och ont. Tillsammans har vi hittills fått en godkänd CR och satsar nu på att tuta femmor under 2009. Mer än så ska den gamla damen inte behöva gå :)

Hittade en liten bild på http://stallcrescam.jalbum.net/Sydnärkeritten 2008/ under bilden står det Sydnärkeritten 105. Jag och Starlight jagar efter skimmeln.

Tubbe har jag ju också sett förr! :idea:
Tror jag va inne på er hemsida någon gång förra sommaren eller så, fin häst! :d

Tillägg, vad rider du i för sadel? :)

08 red jag i en zaldi royal , förutom halland - då blev det hoppsadeln.
denna säsong blir det en dressyrsadel i syntet , då jag efter hallandsritten upptäckte att lädersadlar inte mår bra av o bada i havet:rofl:
vanlig bomsadel alltså!

Haha, attans! Jag som hade hoppats på att det kanske va någon bomlös som ändå såg ut och var utformad som en med bom! :d
Vill ju ha bomlöst och så, men känner ändå att de flesta sadlar jag sett utan bom är lite för lite sadel för min smak, eller hur jag nu ska säga. Vill liksom ha ett lite mer rejält säte. Har iofs. aldrig ridit i någon bomlös förut, så kanske skulle älska sånna där "normala" bomlösa sadlar, men e rädd att jag mest kommer tycka att det är instabilt och känns som att rida barbacka. :d

**knapplån av mig själv**

Juste, tänkte bara säga att jag tycker att fler kan presentera sig! :laugh:

Vet att de flesta här inne säkert har hållt på med distans länge och redan känner varandra, men för oss som är nya i sporten vore det ju skoj att få veta lite mer och dessutom se en massa fina bilder på distanspollar! :p

Annika Bäckström heter jag, min häst är en 5årig arabvalack undan Japona (nära släkt med distanshästen Janos)... Jag började med distans då jag fick ta över pappas tävlingshäst Spik och halkade på så sätt in på tävlingsbanorna ihop med Staffan Strandberg, Knut Nelson och de andra gamla rävarna (?:) på början av 90-talet. Tävlade upp till 12mil) Efter ett uppehåll och kringflackande i 20-årsåldern är jag nu tillbaka med distansdrömmarna - vi får se om JallaJalla (hästen) hänger med på de noterna!

Jag är 30 år och har 2 barn och alldeles för lite tid men jag tänkte introducera Jalle på tävlingbanorna senast nästa år, en T50 med en gång tror jag.... Vi får väl se om tiden räcker för att träna till det.

Vi bor vid Vänern, utanför Lidköping på väg ut mot Läckö Slott.

Utöver distans så är det mest western som gäller för mig och hästen.

http://www.pixbox.se/pic_show_id26316868.html

Haha jadu, det kan jag ju ta att göra, även om det inte kommer bli någon intressant läsning haha! :angel: ;)

Hej hej!
Jag är en kille på 18 år som tidigare mest har hållit på med hoppning. Aldrig haft egen häst, men jag började på ridskola när jag var sex-sju år (slutade för något/några år sedan) och har ridit lite privathästar.
Tanken är att jag till sommaren då jag går ut gymnasiet så förverkliga mina hästdrömmar.
Tror jag då kommer försöka hitta en häst som ska passa till distans, men eftersom jag är ganska lång (ca 187) så känns det som att en arab kanske kommer bli i minsta laget, om jag inte hittar en genmanipulerad hulk-arab som är viktbärande på en bit över 160cm haha! :D

Så förhoppningsvis kanske jag hinner komma ut på någon 50km-runda innan säsongen är över, men det beror ju helt på vad det är för häst jag lyckas hitta, om jag ens hittat någon det klickar med tills dess.

Så ifall någon av er håller på en jättearab som ni känner att vill bli av med är det bara att höra av er! ;)

Har ju ingen distanshäst att presentera, men jag har en häst jag rider ibland, typ en medispolle, som, heter Åke och är ett varmblod på 10 år. Han är supergo och trevlig att rida. Har aldrig gått distans med är tävlad tom. LB-LB i hoppning och dressyr och har varit på lite långturer med sin matte, dock inga tävlingar men tex. så red de en tur på åtta mil över tre dagar någon sommar och det gick ju galant iaf. :d

dsc00126-lite-fix_21986007.jpg

Och nej, jag ser inte ut sådär haha, ser huge ut, men jag hade ju trots allt t-shirt, hoodtröja, säkerhetsväst, en dunväst och min tjocka vinterjacka på mig! :D

Gud va skoj, får hoppas att vi ses på banorna nästa år då! :idea:

PS. Sött troll du hade där! :love: DS.

Det kan jag svara på, och svar: Ja, det gör hon! :D

Kul att du också bor här i trakterna, antar att du också rider distans?

Skriv en presentation! :idea:

Varför inte rida en femma med Åke då?

Har tre varmblodiga travare, två ston e Tap In f 2000 resp 2001 o en valack född 1999. Valacken har långt mer erfarenhet än vad vi själva har.-) Har ridiit 7 femmor med varierat resultat.. Maken har en CR i bagaget o siktar på 2 femmor i år så vi båda kan debutera på en åtta i höst. Jag har samma mål. Favvotävlingen Fornaboda hägrar.

Jo det vore verkligen jättekul att göra. Men är tyvärr inte möjligt, inte i dagsläget iaf. Han har nämligen lite problem med ett bakknä. Inte något allvarligt, han kan ju fortfarande ridas normalt i dressyr och hopptränas varannan vecka osv., men jag tror att fem mil i rad är att be om för mycket.

Men jag vet inte riktigt, kanske skulle ta och fråga ägaren. En pp på 30km borde han ju fixa iaf. Rent kondismässigt hade nog inte en 5:a varit några problem, men som sagt, beroende på underlag och tempo tror jag att det kan bli lite väl mycket med tanke på hans knä.
Även om han med hjälp av bla. en jätteduktig equiterapeut bara blir bättre och bättre. :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 338
Senast: starcraft
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 750
Senast: monster1
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 873
Senast: ameo
·
S
Western Jag upplever det så att AQHA/SQHA´s regler om att man inte får tävla annat än Open klasser, hindrar många duktiga ryttare från att hålla...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
15 398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat