Premieringskläder *akut hjälp*

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare carzz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 765

carzz

Trådstartare
Jag ska visa min minishettis på premiering imorgon och har inte haft någon tanke på klädseln förräns nu och behöver hjälp då jag är helt nybörjare på dethär området. Vad ska man ha på sig?
Tacksam för snabb hjälp!:bow:

Sv: Premieringskläder *akut hjälp*

Nuförtiden verkar dresskoden vara lite hur som haver. Men ljusa/vita byxor och (vit alt.) blå tröja är vanligt och fräscht. Glöm inte hjälmen!

Jag funderade över detta rätt mycket i fjol och det var en salig blandning på klädsel. Allt från mörk tröja + ljusa byxor till skitiga jeans med slafsig tröja och kermitgröna jympadojjor.

Tips: Tag på ett par neutrala skor som är bra att knata runt i. Vad du än gör, inga färger som fångar domarens uppmärksamhet från hästen.

Lycka till

Gira

Det ska vara kläder som man ser proper ut i och som är lätta att springa och visa häst i.
Ljusa kläder ser snyggt ut, men är inte alltid så praktiskt. Jag skulle nog mest rekommendera att man har "omönstrat" på sig och inga starka färger, sen väljer man själv om man vill ha vitt, blått, svart eller ljusgrått.

Sen - det finns inget krav på hjälm då man visar på ponnypremiering. Det är helt frivilligt och jag förstår till fullo om man låter bli det när man visar minishettis... :angel:
Enda gången jag haft hjälm på när jag visat shettis var på kvalitetsbedömningen, där man var tvungen.

Girasol och ameo: Tack så mycket för eran hjälp!:bow:
Ska rota i garderoben och se om jag har något passande :)

Senast ändrad:

Går det att ha mörka ridbyxor med ridstumpor och gympadojjor, eller ser det alldeles för knasigt ut? Jag vet inte om jag har några passande "vanliga" byxor att ha på mig.
Att jag inte tänkte på dethär innan...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 943
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 935
Senast: monster1
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 457
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 107
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka