PP i skåne 2009

aztecaqs

Trådstartare
Hej jag hade tänkt kanske testa en Prova På ritt detta året, och undrade om ni vet några ritter som går i Skåne detta året? Hittar liksom inga. Antagligen är det jag som är dålig på leta :angel:

Sen har jag lite frågor:

Behöver man Grönt kort och alla andra papper på en PP? :confused: Skriv vad man ska ha för papper med sig!

Behövs Groomar? :confused:

Måste man ha hästen skodd när man tävlar distans??

Tack i förhand! :bump:

//Sandra

Senast ändrad:
Sv: PP i skåne 2009

Vedemaritten går i Hässleholm den 12 april, där finns PP klass.
www.skanskadistanssallskapet.com

Greveritten går i Sjöbo den 14 juni, där finns PP klass.
http://www.anklamsryttarsallskap.se/

På tävlingarna måste du för PPklass ha grönt kort, vaccinationsintyg, och lokal ryttarlicens.

Båda dessa föreningar har dessutom träningsritter där inga papper alls krävs. All info om det hittar du på hemsidorna..

Hästen måste inte vara skodd.
Du klarar dig utan medhjälpare på en PP men detär alltid skönt att ha en tycker jag!
Lycka till :)

Kan man ta Grönt Kort på alla Distans-klubbar?? Jag vet ju att man kan ta det på andra vanliga klubbar.. så...

Du kan ta grönt kort genom vilken klubb som helst. Behöver inte vara en distansklubb.
// Linda

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 446
Senast: mackan
·
Distans Hej! Till nästa år har jag tänkt "utforska" det här med distanstävlingar, har alltid velat prova på men har inte haft en chans på grund...
Svar
1
· Visningar
3 683
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 426
Senast: Wonna
·
Distans Det slog mig precis att det nu är mindre än två månader kvar till Vedemaritten där jag hade tänkt ha min distansdebut och rida en PP...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
30 015
Senast: hermulen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10