Jag skriver återigen varför är värdet i sverige av elitidrottares åsikter så väldigt viktigt för samhällsviktiga beslut enligt mångas åsikt? Jag förstår inte vad jocks tillför och att flytta ansvaret dit anser jag är att förflytta ansvaret till fel nivå.
En del är ju till på köpet redan lag i Sverige. Alltså dessa beslut behöver ingen ryttare promota utan ska bara beslutas administrativ av de som är ansvariga för administration, dvs styrelsen. Dessa besluten som ponnymamman beskriver så väl ska tas.
citat början av ponnymammans debattinlägg.
- Är hon din ridelev? Då ska du inte ligga med henne.
- Är hon elev på en skola där du jobbar? Då får du inte heller ligga med henne.
- Är hon under 18? Då bör du inte heller ligga med henne, även om hon är byxmyndig. Hon är minderårig, räknas ännu som ett barn, och såvida du själv inte är nära henne i ålder ser det förbannat illa ut.
- Är hon någon du sponsrar? Nej, nej och åter nej, du ligger inte med den som får spons av dig. Beroendeställning.
- Är hon praktikant eller hästskötare? Då är hon också i beroendeställning till dig och man ska inte ligga med folk som står i beroendeställning till en.
- Och sist men inte minst får du aldrig, aldrig aldrig ligga med någon som inte vill det själv! Om du har svårt att avgöra det måste du fråga.
Det där skrev jag förra året. Efter den senaste avstängningen av en ung kille som gjort övertramp på nätet får vi tillägga:
- Skicka inte dic pics och liknande. Trakassera inte sexuellt via nätet!
Citat slut
www.ponnymamman.se