Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Först skulle jag kolla upp så att hästen är ok. Har den något litet som ligger så kan man få symptomet att de stoppar i kombinationer. Tyvärr har inte alla tävlingsplatser kanonunderlag och det kan bidra.
Får du grönt ljus av veterinären så får du fundera på varför det blir så att den stannar.
Hur ser kombinationerna ut hemma/tävling?
Var med om en häst som alltid gick klockrent men som vägrade att ge sig in i en kombination, när ryttaren kom ut så sa hon att hon tyckte att hästen gjorde rätt för det var ett enda virrvarr av bommar och man såg inte enskilda hinder förrän man var inne i kombinationen.
Kan det vara så enkelt att hästen inte ser att det är två hinder alt inte ser vad som är vad?
Ofta så orkar dom släpa ut fler bommar när det är tävling än vad man själv orkar göra på träningen.
Ni har inte varit med om någon "olycka" som har gjort er osäkra? Eller ja, ponnyn?
Nej, jag tror allafall inte det. Nyligen inköpt ponny och enl förra ägare var det inte så. Tävlad 80 - 90. Enstaka starter på 1 m och utesluten på första i 110 cm.
Kan tillägga att LB banan var maxad: Låg på 110 cm istället för 100 cm. Tittade på hinderstöden när jag red ut.