Pitbulls - hur kan de se så olika ut?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Skuggabaldur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 313
Sv: Pitbulls - hur kan de se så olika ut?

I rasens hemland är det en välkänd, och erkänd, ras som registreras främst i UKC, därefter är ADBA populärast. Det anses av många fortfarande som USA's nationalras.
Flera olika raser är det inte heller, utan rasen delades på och blev APBT och Amstaff. Dessa kommer ifrån Staffen, som fanns först i Storbritannien och blev erkänd där.

Till Tallbarr:
Angående stabiliteten. Majoriteten av alla är mycket stabila mentalt, men det finns såklart sämre individer också. Som inom alla andra raser.
Jag har hittills inte träffat på fler än 4-5 st som varit dålig mentalt, däremot några med helt fel uppfostran och uppväxt. Sen har jag stött på rätt många korsningar som varit helt koko i huvudet.

Självklart finns det sämre individer inom samtliga raser.
Att jag tycker det är anmärkningsvärt med de som faktiskt är skygga/osäkra är för att just deras mod är en del som beskriver rasen.:)

Helt OT men varför går det inte att besöka din hemsida?
Söker jag på ditt kennelnamn kommer det upp Fransk bulldog.
Skulle vara intressant att läsa om dina hundar och de avelsplaner du har...

Mitt kennelnamn är inte utskrivet här på Buke, det kan vara därför :) Fransk Bulldogg föder min mamma upp, men jag administrerar den sidan så jag har mail osv därifrån med.

Jag kan PM'a dig min sida, om du är intresserad. Den är nämligen långt ifrån klar, så jag har inte gjort den offentlig "på riktigt" än.

Det finns fler. Hur mkt ras var det från det det första kom med invandrarna under 1800talet till de första registrerades?????
PL

Jag har sett några hundar av den här typen, men svarta, ev. med vita tecken, och pyttesmå, kanske runt 30 cm höga grovt uppskattat. Vad har jag sett för någon ras? Annars brukar ju sådana hundar vara gnska stora och rejäla i kroppen.

Kan det vara en Staffordshire Bullterrier du tänker på, dom är dock mellan 35-41 cm beroende på typen?

Vad vill du ha sagt med den länken?

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 123
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 924
Övr. Hund Jag har två hundar, båda pensionerade kappisgreyhound. Dvs hundar som vuxit upp med sällskap, och hela livet haft andra hundar omkring...
Svar
16
· Visningar
5 965
  • Låst
Övr. Hund En sak som jag länge har undrat över är Pitbull terrien. Många personer verkar tycka att pitbull är ve och fasa till hund. En fråga som...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
7 473
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka