Pik Triumph

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hotstuff
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 652
Han är väl ingen gammal hingst, han har ju inte varit död i tio år ens! :D

Pik Trumpf 748 levde mellan 1977-1997. Han kom till Sverige 1987.

Jag har tyvärr ingen bild på honom :(

Jag var och kikade på honom 89 eller 90.
Tog ett par bilder, som jag inte för mitt liv vet var de är, efter x antal flyttar!

Vill minnas att jag tyckte att han var lite överbyggd?

Minnet är lite blekt, och jag var och tittade på mer hingstar och hästar i den vevan.
Den som etsade fast sig på näthinnan var Racot, som då stod i närheten.
Och i jämförelse bleknade då Pik Trumf....
På alla plan.

Men Racot minns jag som om det vore igår!
Har sett en del "vanliga" Pik Trumf hästar.
Men han har ju ingen dålig stam, så det kanske är konstigt att det inte "kom fram" mer, ifrån honom.

Men som vanligt, hänger det ihop med marknadsföring, och "vem som äger vem", eller lite "vem som känner vem".
Och om stona är "ordinära", skall man inte förvänta sig att hingsten gör underverk!

Men han uppförde sig exemplariskt när jag var där..
Brun, med lite vitt på. Kommer inte ihåg något av benstället, kunde kanske ha haft en mer liggande bog, samt kunnat röra sig mer.
Det var allt jag kunde komma ihåg!

mvh

Sv: Pik Triumph

Jag söker oxå efter denna hingst! Jag skulle bli jätte glad om jag såg en bild! Har aldrig sett honom.. Länken fungerar ej..:cry:

Sv: Pik Triumph

Jo jag förstog det!:) Men kanske har någon annan en bild på honom..:P

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 278
Senast: Willys
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Akvarietråden V