Pass-fråga

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 887
C

Cronis

Osäker på placering av tråden, men provar här.

Om en häst har ett pass, klart. Då är den ju regestrerad.
Kan man byta namn på den då? Döpa om den mao?
Hur går man tillväga?

Har varit med om detta tidigare, men det var inna passens tid, då stod det tidigare namnet inom parentes på det nya pappret.

Sv: Pass-fråga

Om inte hos alla så i allafall hos de flesta som utfärdar pass går det inte att byta namn. Om det inte rör sig om en nygodkänd hingst som har samma namn som en redan godkänd har.

Detta är ju en häst som snart är 10 år, har ett horribelt namn... :crazy:
Har inte tänkt att döpa den till Briar eller så, men något mera passande än det han heter idag.
Går det ens att genomföra?
Ska kanske tillägga att det är en korsnings häst, men vet tyvärr inte i vilket förbund hästens har sitt pass.

Vet att i allafall om den är reggad i ASVH är det tvär stop.
Men du kan ju alltid kalla den för vad du själv vill.

Okej, du vet inte hur det är om hästen är reggad i ett annat förbund?
Visserkligen kan ju jag kalla hästen för vad som helst, men om jag nu vill tävla med hästen skulle jag hellre vilja att dom ropade ut Lill-Fisen eller nått i högtalarna, än namnet :D

Vad är det då för namn som är så hemskt? Jag måste erkänna att jag blir ganska nyfiken.:angel:

Enklast är väl att du antigen talar om var den är reggad eller att du kontaktar dem som gjort det och hör hur det fungerar där.

Ja det här är inte så aktuellt längre, för jag ska inte ha hästen. :p

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 100
Senast: Sasse
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 657
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 106
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 799
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka