Påskkläder till pojk, AKUT!

C

CindyLou

Min son på 4 1/2 år ska klä ut sej ngt påskigt i morgon på dagis. Men har inga idder om vad el hur. HJÄLP!!!;)
 
Sv: Påskkläder till pojk, AKUT!

*Kyckling :love:

*Påskgubbe (googla på "påskgubbe" och klicka på bilder, så finns säkert lite förslag)

*Häxa/Påskkärring

*Katt

*Påskhare

När jag praktiserade på dagis för några år sedan skulle vi också ha "påskutklädningsdag" och barnen kom utklädda til prinsessor, batman, spindelmannen, tomtar och allt möjligt...:love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Påskkläder till pojk, AKUT!

Min dotter ville inte vara påskkärring, hon ville vara ett troll :banana: så jag sydde på ett par lappar på ett par jeans som ändå var för små och flaggade på halv stång och satte dit en bit av ett gammalt grimskaft som jag fransade upp i änden till svans. Sen skitade vi ner en t-shirt med lite jord och sminkade henne lite med brungrå ögonskugga på kinderna så att hon såg skitig ut. Slutligen så våfflade jag delar av håret och tovade till andra slingor. Hon såg verkligen jätte söt/hemsk ut :bump:

Kan kanske vara en :idea: på en liten pojke!
 
Sv: Påskkläder till pojk, AKUT!

Vad har dagis sagt då?

Mina har strikta instruktioner om att vara påskgubbe/gumma i sin påskparad och inget annat.
 
Sv: Påskkläder till pojk, AKUT!

Det stod bara påskklädd:angel:
 
Sv: Påskkläder till pojk, AKUT!

Kjol, förkläde, huckle och fräknar kanske? Med kvast och kaffekittel?
 
Sv: Påskkläder till pojk, AKUT!

Här är mina :

påskmix.jpg
 
Sv: Påskkläder till pojk, AKUT!

Då ska man ju helst ha kjol, förkläde, huckle och frä... kaffekittel och kvast!:angel:


Sånt kan man försöka låna ihop från barnens mormor :D Sonen är idag påskkärring, iförd mormors gula kjol med svarta prickar uppsatt upp under armarna och fäst med ett bälte. Kjolen var mormors fin-kjol när jag fick studenten för en si så där 15 år sen :rofl: :rofl: Mormors en scarf som huckle till och så lite målning med mammas smink.
 
Sv: Påskkläder till pojk, AKUT!

Sånt kan man försöka låna ihop från barnens mormor :D Sonen är idag påskkärring, iförd mormors gula kjol med svarta prickar uppsatt upp under armarna och fäst med ett bälte. Kjolen var mormors fin-kjol när jag fick studenten för en si så där 15 år sen :rofl: :rofl: Mormors en scarf som huckle till och så lite målning med mammas smink.

Oj då..... om nu min mamma inte har de här prylarna då ?:angel: Och smink har ju itne jag!:rofl: Då får man nog knacka en tant på axlen på stan och snällt fråga om man får låna hennes kjol:D
 
Sv: Påskkläder till pojk, AKUT!

Hihi mina är sminkade idag också för jag hittade vattenfast smink från forntiden inkl nåt konstigt kyssäkta ;) läppstift och jag hade inget hemma som funkade att ta bort det med !

Men lika glada för det är barnen :D Särskilt Vidar som idag fick komplettera med en pirat-lapp över ena ögat :cool:

Kolla vilken kändis: http://www.karlskoga-kuriren.se/artikel.asp?intId=55505
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 420
Kropp & Själ Nu behöver jag alla hobbypsykologers hjälp! Jag har haft en helt vanlig trevlig morgon. Lämnat sonen på scouterna och körde till ÖB för...
2
Svar
29
· Visningar
2 403
Senast: skiesabove
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 876
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 226
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp