Panasso 995 till mitt sto?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sophia_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 465

Sophia_

Trådstartare
Jag har ett varmblodssto f. 1985 (med fransk-amerikansk stam) som visserligen är f.d travare men som tidigare lämnat en bra avkomma, då efter betäckning med Erbstein 634. Avkomman, som föddes 1996 är idag 172 cm och har gått 1,20 hoppningar samt är utb. LA dressyr med kapacitet för mer.

Funderar nu på att betäcka stoet igen. Uppenbarligen ger hon ganska stora avkommor, hon själv är 163 cm. Då Panasso "bara" är 165 verkar det lovande. Någon som hört ngt om storleken på hans avkommor?
Själv är jag mer intresserad av dressyr och vill helst ha en dressyrhäst undan henne, och Panasso har 7:or på hoppningen medan han har 8:or på alla gångarter. Då jag träffade honom verkade han vara en lugn och trevlig häst. Mitt sto är extremt trevligt men kan bli väldigt het ute.

Vad har ni att säga om denna kombination? Kan behöva ngr åsikter...

Panasso ger stora avkommor, och han verkar inte i avel i år. Har en avkomma efter honom och skulle gärna vilja ha en till men måste vänta då han bara ska tävlas. Mvh

Jaså, det har jag inte hört ngt om att han inte är i avel i år.

Hennes förra avkomma står tsv. på samma stall som Panasso och hans ägare känner Panassos ägare, och det är hon som vill betäcka mitt sto med honom. Måhända kan man göra ett undantag..

Vi har en Parnasso-son hemma med en mamma som bara är 159. Han är 2,5 (född sent) och redan om henne i storlek. På fölmönstringen fick han mycket goda rekomendationer 997889 och vi fick biljett till championatet men eftersom han är född så sent tyckte vi inte att det var riktigt rättvist för honom att åka. I november började vi rida så smått. Han är duktig och klurig. När han inte förstår stannar han och riktigt försöker förstå vad vi menar. Han är ur kelig och sällskaplig att ha och göra med tyvärr så umgås han alldeles för mycket med tänderna vilket inte verkar gå att uppfostra bort. Mamman är e.Dragon-Urbino.

Lycka till med betäckningen

Sv: Panasso 995 till mitt sto?

Jag hjälper till att rida en av Parnassos avkommor.. Han är fyra år och 152cm i mankhöjd om jag minns rätt. Han är urkelig och go=) Han föddes brun men är nu mera brunskimmel. Hans ägare tror att han kanske, kanske kommer se ut som Parnasso när han blir äldre.

Senast ändrad av en moderator:

Inlägget du svarade på var skrivet i januari 2004. Kan vara att tråden inte är helt aktuell
U

Jo då, han är kastrerad. Kolla med ägarna, det kan finnas fryst sperma kvar:-)

Ok, jag förstod aldrig på ditt inlägg att du var intresserad av att använda honom utan trodde du svarade Sophia. Sorry
U
Nejdå, jag kollade inte, mitt fel. Jag såg bara inlägget innan och såg att det datumet var aktuellt. Hi,hi, då hade ju jag fel, vid datumet var han ju hingst. Tror han kastrerades delvis för han var lite svår i just ridningen och det var det de ska ha honom till, dessutom, utöverdet hade han inte många ston.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 135
Avel Har ett trevligt halvblodsto som jag funderar på att betäcka för att få en avkomma till mig själv. Jag är en hobbyryttare som tävlar...
Svar
5
· Visningar
1 018
Avel Nu är jag ute i väldigt god tid, för ska inte betäcka om förrän 2017, men då det fölet (?) blir stoets sista förmodligen, vill jag satsa...
2
Svar
23
· Visningar
3 680
Senast: HMQ
·
Avel Nu har jag visserligen inget sto, och lär inte låta betäcka något på en sisådär 15 år (minst!) heller. Men, men. Jag är ju som kanske...
Svar
14
· Visningar
2 352
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vilka raser passar in?
  • Falsterbo horse show byter namn