Sophia_
Trådstartare
Jag har ett varmblodssto f. 1985 (med fransk-amerikansk stam) som visserligen är f.d travare men som tidigare lämnat en bra avkomma, då efter betäckning med Erbstein 634. Avkomman, som föddes 1996 är idag 172 cm och har gått 1,20 hoppningar samt är utb. LA dressyr med kapacitet för mer.
Funderar nu på att betäcka stoet igen. Uppenbarligen ger hon ganska stora avkommor, hon själv är 163 cm. Då Panasso "bara" är 165 verkar det lovande. Någon som hört ngt om storleken på hans avkommor?
Själv är jag mer intresserad av dressyr och vill helst ha en dressyrhäst undan henne, och Panasso har 7
r på hoppningen medan han har 8
r på alla gångarter. Då jag träffade honom verkade han vara en lugn och trevlig häst. Mitt sto är extremt trevligt men kan bli väldigt het ute.
Vad har ni att säga om denna kombination? Kan behöva ngr åsikter...
Funderar nu på att betäcka stoet igen. Uppenbarligen ger hon ganska stora avkommor, hon själv är 163 cm. Då Panasso "bara" är 165 verkar det lovande. Någon som hört ngt om storleken på hans avkommor?
Själv är jag mer intresserad av dressyr och vill helst ha en dressyrhäst undan henne, och Panasso har 7
Vad har ni att säga om denna kombination? Kan behöva ngr åsikter...