Övervuxen connemara avelsvärde?

MissFideli

Trådstartare
Har en övervuxen connemara nått avelsvärde? Används sådana ston i connemaraavel också, eller hamnar dom i nått reservregister?

Nyfiken.

Sv: Övervuxen connemara avelsvärde?

Stoet hamnar i B-stamboken, men fölen, om de blir under 148cm och inte är dubbelgula hamnar i den riktiga stamboken.
Är det samma sak för hingstarna? Jag har alltid undrat över Poetic Justice som står för att vara 152 cm.

Nej, för hingstar finns ingen sån stambok. Poetic Justice har fått dispans på grund av sina egna och avkommornas tävlingsmeriter.

Okej. Så det är okej att leta ett sto även om man vill ha en övervuxen connemara alltså?
Tack så jättemycket för era svar!!

Nä, inte nu. Jag har alltid varit förtjust i connemaror och älskar dom gula färgerna. Men nu finns varken tid eller ekonomi till en pålle, så jag drömmer vidare. I framtiden kanske...

Hej!

Och jag som trodde att fölisarna skulle hamna i b-stamboken också.. Vad glad jag blir, då får min pållas framtida bebisar blir "riktiga" connisar:-).

/ Lavinia, med 160cm connie

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
9
· Visningar
515
Senast: Jahopp
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 189
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 104
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka