Övervakningskamera

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cairo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 787
C

Cairo

Jag har bestämt mig för att köpa en övervakningskamera att sätta i Wilmas box inför fölningen.

De jag sett har varit så grymt dyra bara.. :o

Vet ni någon billig bra kamera? Vart köper man dom?

Huset ligger bara 100 m ifrån stallet sedan.

Sv: Övervakningskamera

Jag köpte en trådlös på Ulla**d. Med monitor till. Gick inte på mer än 399:- Fick däremot sova i soffan då den inte räckte till sovrummet:crazy:

Googla på övervakningskamera så lär du hitta MASSOR!
Det finns numera mängder med företag som säljer övervakningskameror i alla tänkbara prisklasser och utföranden.
det finns trådlösa kameror där man kopplar mottagaren direkt till den vanliga tvn och det finns såna med egen monitor. Det finns kameror med kabel och utan.

Lycka till!

Tack för tipset!

Vill dock inte köpa en dålig, utan tänkte höra mig för här om det finns några bra och billiga kameror. :idea:

tror att jula har en trådlös men den räcker väl bara 90 m, kostar 700 kr tror jag, men jag ska kika på ullared när jag åker... men jag undrar hur lång räckvidd den har?

Jag har börjat titta lite på Fölvakten, den man får till rabatterat pris vid tecknande av fosterförsäkring.

Jag tror inte det finns några dåliga, det finns nog bara bra och ännu bättre.
Tekniken är billig numera...

Den senaste varianten jag köpte var en trådlös med mottagare som skulle kopplas till en tv, för en femhundring. JÄTTEBRA!
Den jag hade innan dess kostade då 4.000....

Hoppar in och frågar...

Finns det ngt annat sätt att övervaka sitt sto??Typ en sensor runt halsen som känner av om hon börjar svettas???

Jag köpte en trådlös på Ulla**d. Med monitor till. Gick inte på mer än 399:- Fick däremot sova i soffan då den inte räckte till sovrummet:crazy:

Och jag hade en likadan och den funkade inte heller och sen gick den sönder efter 1 natt :devil:

Hoppar in och frågar...

Finns det ngt annat sätt att övervaka sitt sto??Typ en sensor runt halsen som känner av om hon börjar svettas???
Ja, det finns svettdetektor man kan sätta på stoet.
Men det är inte alls ovanligt att stoägaren kommer ut efter en lugn natt = inget larm från sensorn och bredvid stoet står en torr fölunge...

Dvs man ska kanske inte lita på den till 100%, men kombinerat med någon annan övervakningsmetod är det säkert jättebra!

Och jag hade en likadan och den funkade inte heller och sen gick den sönder efter 1 natt :devil:

Ja, men den funkade!
Men den klarade inte räckvidden till övervåningen där vi har sovrummet.
Men i vardagsumsfönstret stod den bra.
Och jag låg i soffan och glodde på monitor istället för sängen.

Förresten borde det ju kunna finnas billiga övervakningskameror billigt begagnat från företag och sådant som skaffar nytt.
Gå in och fråga på det lokala bankkontoret om det inte är dags att uppdatera säkerheten...:angel::devil:;)

Jeanette

Själv har jag en som jag köpte för några år sedan , i mitt tycke då en billig variant för ca 1000:-
Den fungerar bra, har man helt mörkt i stallet så ser man inte så bra i den , då blir det grumligt men mina ston har lärt sig föla med "natt lampa" och då syns allt tydligt och bra!!!
Den har räddat ett par fölningar men också hjälpt till att minska lidandet för ett sto vid fölning...hade den inte funnits hade hon plågats mkt längre tid.

//Tina

Den bästa kameran vad jag förstår som är mobil dessutom finns på tex www.stgeorge.se . Det måste till en riktig antenn för att det skall räcka mellan hus o stall o mellan tex transport o när man går banan. Super bra att ha med när man åker i väg. man kan lugnt gå banan o fika då man alltid har översikt över sin häst o vid fölning sätter man den ju bara i boxen o med antenn är räckvidden upp till 800 meter beroende på hur många väggar du har mellan boxen o huset o vilket material det är i väggarna. jag är jättenöjd med min!!

Ok får maila dom då...säkert dyrt men vill verkligen inte missa fall det händer ngt!!!

Ett tips är att kolla upp så kameran har IR ljus eller vad det heter så att man ser i mörkret.

Jag har en billigare variant av en babyvakt med liten skämt till som vi itället kopplar till TVn. Man ser ju inte en klar superbild, men man ser vad hon gör och man kan lära sig hennes nattliga beteende i god tid...

Drar vakan ut på tiden så är en kamera kanonbra, Vi hade den första gången i sovrummet och ställde klockan varannan gång, jag och sambon. Hade inte varit roligt att gå ut i stallet varje natt i hela 6 veckor :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 989
Senast: morgaine
·
Kropp & Själ Jag är ny linsanvändare och har bara använt linser i några månader. När jag provade ut linserna hos optiker så var det typ bara en sort...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 882
Senast: Flavor
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat