Övergiven hund? Vad göra?

Red_Chili

Trådstartare
Jag har precis kommit hem från en kvällspromenad med valpis + en vän.
På vägen hem såg jag och min vän en hund som satt utanför en husport. När vi kom närmare så upptäckte vi att hunden (ngt som såg ut ungefär som en Bichon Frisé) satt fastbunden vid ett träd!

Min vän gick långsamt fram till hunden för att kolla lite närmare. Hunden verkade vara lite "blyg", men satt helt stilla. Pälsen var torr, så den kan inte ha suttit där allt för länge tror vi.

Vi såg ingen människa någonstans som kunde tänkas höra ihop med hunden.

Då till frågan: Vad ska vi göra?

VEM i sitt sinnes fulla bruk lämnar en liten hund fastbunden i ett träd en riktigt mörk och inte allt för varm kväll? Varför?

Jag har aldrig varit med om något liknande och vet inte alls hur man ska göra.

Sv: Övergiven hund? Vad göra?

eftersom den satt vid en port kanske någon bara var inne en snabbis i huset?

jag skulle avvakta men kolla upp det en gång till senare i kväll...

Förhoppningsvis har du rätt...
Jag ska helt klart gå dit om ett tag igen och kolla.

Ja gör det (gå o kolla igen). När jag var hos mina föräldrar en iskall vinterdag förra året gick jag förbi en bil där en skällande staff satt supertrångt
och frös hysteriskt. Jag stod o kollade ett tag och bestämde mig för att gå tillbaka snart. 40 min senare gick jag tillbaka och hunden satt kvar och skakade av köld (var säkert tio minus ute). Då ringde jag polisen som i sin tur ringde ägaren till bilen (reg nr) och när jag tittade en sista gång hade dom åkt.

Usch alltså, fy vad mycket konstigt folk det finns:mad: Bra gjort att du uppmärksammade det och gjorde någonting åt det..

Red_Chili: Hoppas det löser sig. Uppdatera här sen:)

Gilly

Jättebra att du gjorde något :)

Jag har kollat igen nu. Hunden var inte där.
Som någon skrev så var det väl någon som skulle in på snabb-besök eller så. :)
Här lämnar människor hundarna utanför mataffärer och liknande "hela tiden", men jag är inte van vid det och har aldrig sett någon hund sitta utanför ett hus heller...

En till positiv sak är att jag fick perfekt tillfälle att ensamhetsträna dumvalpen nu (som helt plötsligt börjat tycka att man INTE kan vara ensam) :p

Liknande trådar

Övr. Hund Våra tonårspojkar var borta några timmar, och så kom dom hem. Hundarna blev som vanligt glada och sprang och hälsade. Sedan kom Ziggy...
Svar
16
· Visningar
3 408
Senast: Blandrastik
·
Övr. Hund Jag var med om en händelse i onsdags som jag inte kan släppa riktigt... Jag vill gärna höra era åsikter om vad ni hade gjort i den...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
16 325
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 119
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
7 945
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31