Oron inom ridsporten: ”Måste våga prata”

Oh... någon "måste våga prata".

Tja hur vore det om man inte stängde av dem som försökte...

...eller kanske någon gång lät bli att utmåla den som vågar som hämndlysten för att hon saknar tillräcklig talang eller inte förstår det ansvar man har som hästskötare etc. Ni vet den där vanliga storyn som alltid sker i hästvärlden: Någon man berättar i all väl mening sanningen för en söt liten tjej och hon gör som elaka småflickor alltid gör. Anmäler den oskyldiga lille stackaren för sexuella trakasserier. Sedan blir ju hans karriär förstörd - han kan bli av med elever eller kanske tom avstängd i flera veckor. Att hon i regel försvinner från sporten visar ju bara att han hade rätt - hon var ju bara en talanglös nobody som inte kunde cut it.

Oh... någon "måste våga prata".

Tja hur vore det om man inte stängde av dem som försökte...

...eller kanske någon gång lät bli att utmåla den som vågar som hämndlysten för att hon saknar tillräcklig talang eller inte förstår det ansvar man har som hästskötare etc. Ni vet den där vanliga storyn som alltid sker i hästvärlden: Någon man berättar i all väl mening sanningen för en söt liten tjej och hon gör som elaka småflickor alltid gör. Anmäler den oskyldiga lille stackaren för sexuella trakasserier. Sedan blir ju hans karriär förstörd - han kan bli av med elever eller kanske tom avstängd i flera veckor. Att hon i regel försvinner från sporten visar ju bara att han hade rätt - hon var ju bara en talanglös nobody som inte kunde cut it.
Huvudet på den ironiska spiken ;)

Men tyvärr är det ju alldeles för många som inte vill bli inblandade och håller truten fast de vet. Folk som sett saker men inte är direkt drabbade. De är snabba att snacka skit och dömma ut folk när man pratar med dem men lyfter sedan inte ett finger för att hjälpa till 🥴

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 661
Senast: Pratsch
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 968
Senast: Imna
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Karin Nordin, chefredaktör på ShapeUp, lyfter en fråga som många missar i den heta Jerringprisdebatten."Vi måste prata om vad det här...
Svar
0
· Visningar
650
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 10 år sedan jag började få konstiga symptom som jag i efterhand lärt mig var stressrelaterat (så som att plötsligt och...
Svar
9
· Visningar
1 878
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka