Orolig sömn - svårtröstad

Timsetim

Trådstartare
Min son sover oroligt på nätterna och vaknar och är ledsen. Både jag och bvc tror att det beror på att han drömmer.

Ibland när han blir ledsen så räcker det att jag lägger honom tillrätta och stryker honom över ryggen för att han ska komma till ro. Ibland är han jätteledsen och får komma upp i famnen och ibland får han fortsätta sova i vår säng.

Jag upplever det som om han varken är vaken eller sover utan något däremellan.

Det jobbiga är att ibland är det som om det blir värre när jag rör honom. Han skriker mer när jag plockar upp och håller honom nära eller ens rör honom. Han kommer inte till ro själv, så att bara låta honom ligga känns inte som något alternativ. Någon som känner igen det eller har någon idé varför han blir sådan?

Som mamma är det otroligt jobbigt att inte kunna trösta!

/Timsetim
 
Sv: Orolig sömn - svårtröstad

Sådär höll min son på också men det har gått över. Han var i 5 årsåldern, jag väckte honom eftersom det kändes som han blev räddare när man skulle trösta i mellanlandet.Sen lugnade jag honom och efter det sov vi vidare i min säng.Öht har jag fått göra dag på natten ibland när han var liten hade han ofta en kruppliknande hosta enbart nattetid.Då gick vi upp och låtsades att det var dag och det har varit lite lika med mardrömmarna för att avdramatisera.
 
Sv: Orolig sömn - svårtröstad

Grattis! Ettårsåldern har jag märkt är en period då många, även mästersovare, börjar sova otroligt krattigt. Hur pass ledsen är han, är ahn hysterisk eller okontaktbar? Det finns något som kallas nattskräck, du kan läsa om det mer här och se om du tycker det passar in: http://www.eckerberg.se/nattskrack.html

Vi samsover med våra för det mesta och jag tycker de är lugnare då rent generellt, men då är de ju vana vid det. Om du vill prova det så kan jag rekommendera det, man behöver ju inte gå upp mitt i natten för att trösta då heller, och jag tycker att ens egen sömn blir mindre störd. Den här perioden går över, det gäller "bara" att hitta ett sätt att ta sig igenom den...
 
Sv: Orolig sömn - svårtröstad

Tack för länken, ska läsa när det är lite lugnare!

Vi samsover inte, men kommer inte barnen till ro i sina sängar så sover de hos oss! Sonen läggs alltid i sin säng, men de senaste 2 månaderna vaknar han alltid hos oss på morgonen! :)

/Timsetim
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 261
Senast: Madalitso
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630
Småbarn Vår 1-åriga kille sover så oroligt och ojämnt. Han har sen han föddes sovit dåligt och krävt mycket stöd sen blev det något bättre när...
2
Svar
20
· Visningar
2 957
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 468
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp