MiaMaria
Trådstartare
Har en 10 månaders tax som fram till förra veckan aldrig haft problem med magen. I torsdags var hon lite lös i magen, men inget alarmerande. På natten blev hon dålig, kräkte flera gånger och var riktigt lös i magen. I fredags var hon trött och ville först inte äta. Jag var nära ringa veterinär, men när hon drack som hon skulle och senare även åt (kokt ris och dietfoder) piggnade hon till och jag bestämde mig för att avvakta. Hon var pigg på kvällen, bajset var inte normalt men inte heller helt löst. Hon sov hela natten, bajsade på dagen och var pigg och verkade nöjd och glad som vanligt. Bajset forfarande lite löst. Hon åt ris och dietfoder med god aptit och drack som vanligt.
I natt blev hon sämre igen. Hon var lös i magen, nästan rinnande, men det kom inte så mycket. Hon var orolig ett par timmar och kom inte till ro, men somnade sen och idag är hon ”kurrig” i magen men inte medtagen eller så, hon har varit ute som vanligt men inte bajsat. Hon har inte kräkt igen sedan i torsdags natt och hon äter och dricker. Jag kommer att kontakta veterinär i morgon måndag om hon inte är ok i kväll. Blir hon sämre kontaktar jag såklart veterinär idag. Ska tillägga att hon inte har eller har haft feber.
Någon som har erfarenhet av liknande problem? Någon som har bättre tips på hur jag lugnar magen och får den i balans igen?
I natt blev hon sämre igen. Hon var lös i magen, nästan rinnande, men det kom inte så mycket. Hon var orolig ett par timmar och kom inte till ro, men somnade sen och idag är hon ”kurrig” i magen men inte medtagen eller så, hon har varit ute som vanligt men inte bajsat. Hon har inte kräkt igen sedan i torsdags natt och hon äter och dricker. Jag kommer att kontakta veterinär i morgon måndag om hon inte är ok i kväll. Blir hon sämre kontaktar jag såklart veterinär idag. Ska tillägga att hon inte har eller har haft feber.
Någon som har erfarenhet av liknande problem? Någon som har bättre tips på hur jag lugnar magen och får den i balans igen?