Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja hunden skulle verkligen behöva alla ramar på en gång. Men undra hur han skulle reagerat? Frustrerad?? Men får han vara lilla prinsen så är han ju nöjd![]()
Men just i detta fall förlitar jag mig faktiskt på min erfarenhetHan är ingen missförstådd liten vovve som bara är busig och oaktiverad. Det är "något".
Själv anser jag att bästa och enklaste sättet att hantera den här typen av hund är att hänga upp den i kopplet. Vid morr och tjafs så dras strypet åt och så kan de hänga där och sprattla. Det blir ingen kamp av det (vilket de här hundarna vill ha) och man själv kan stå där och vara helt lugn. Inget vrålande och hunden har inte en chans att käfta.QUOTE]
Du (och en massa andra) har i tråd efter tråd jobbat intensivt med att sprida skrönorna om olika koppel och halsbands farligheter, visserligen utan att kunna verifiera detta, men nu har du i denna tråd både förordat halti och att hänga upp hunden i stryp.
Har du kommit till bättre vetande eller är det bara en fruktansvärd dubbelmoral?
Varför har inte de vanliga moraltanterna reagerat på detta?
. det verkar nästan som om alternativen går ut på att göra hunden så rädd att den inte vågar käfta emot. hur man än vrider och vänder på det blir det ingen bra hundhållning. OM man inte låter hunden vara lite bossig och hittar ett läge där både husse/matte och hund är nöjda med att få bestämma litegrann. men alla hussar/mattar trivs inte med det.
Att få hunden rädd handlar det väl inte om. Snarare en demonstration så att hunden inser att man inte är någon dörrmatta. Nog finns det fler alternativ.
varför tror du att jadzias metod fungerar? har du sett hur en strypt hund reagerar? vad finns det för andra alternativ menar du?
det verkar nästan som om alternativen går ut på att göra hunden så rädd att den inte vågar käfta emot.
ska det funka så ska hunden riktigt tappa andan och få dödsångest.