Oldtimer xx

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Centaur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 39
  • Visningar Visningar 3 104
Sv: Oldtimer xx

Vad jag vet så här Prime Time tävlat nån enstakad klubbtävling.. Prime time är hästen med "svank ryggen" Hennes mor var runt 165 Prime times mor heter Bonnie Dh2453 och morfar är limelight dh 266

Binsan skrev:
den hästen kom 3:a eller 4:a i 4 års championantet för ngr år sedan, tror den kom på 4:e plats närmare bestämt..

vet nån vad den gör nu för tiden???

Stämmer att den kom 4:a. Den tävlar fortfarande fälttävlan med sin ägare, jag har sett den ute ett par gånger under förra säsongen. :)

har själv en avkomma efter oldtimer med hoppdiplom som merit, än så länge...:)

Hm nej det skulle stå föL.... :o Men kan väl utgår från att det blev ungefär samma tal.

Men vet du om han verkade i aveln alls efter 2001? Han kanske inte betäckte efter det? Hörde nånting om att han hade tagits tillbaka till Tyskland och det var iaf innan jag köpte min, vilket var i oktober -03.

vad kul med lite info om oldtimer! har förgäves sökt efter bilder och info!! tack!

har en jättefin valack efter Oltimer!
han är 162 cm men är bara fem så det känns som att han kan bli några cm högre....
har inte tävlat ngt ännu men han rör sig riktigt trevligt när han kommer igång, och hoppar suuperbra!... hans moder är e. chapman så man ser inte direkt på honom att han har fullblod i sig...

*KL*
Oj vilken gammal tråd man fick gräva fram:D
men tänkte bara höra om ngn har lite mer info om avkommor och kanske lite fler bilder?:)

Får hem en avkomma efter honom nu på torsdag:):bump:

Jag har ridit en häst e: Oldtimer en del, till utseendet mycket lik de avkommor som funnits på bild tidigare i tråden. Han är rätt ädel (75% fullblod). Bra möderne, trevlig stam och har syskon med andra fäder som går MSv med placering i fälttävlan och dressyr. Själv har han väl kanske kapacitet för lätt klass, så i hans fall så verkar väl inte fädernet varit så bra.

En snäll och trevlig häst är det i alla fall, med jättetrevligt psyke. Dock lätt att bli spänd och kräver mycket ridning lång och låg för att bli lite rundare, få med sig ryggen och komma i balans. Så han har inte naturlig balans på det sättet, utan det är något som måste ridas dit.

Jag har eventuellt en avkomma till Oldtimer xx i stallet på onsdag, om han nu går igenom besiktningen. Liten valack på ca 153 cm, angloarab och brunskimmel. Rätt blyg och försynt till sättet. Hoppas skitmycket på att jag får hem honom!

åh vad roligt !
Du får ju uppdatera med bilder om du får hem honom ! :D

Det blev ett köp :D Såhär ser min lilla Foggy Time x ut :love:. E. Oldtimer xx, ue. Rousseau ox.

foggy_1.jpg

foggy_2.jpg

Åhh, vilket vackert och inteligent huvud han har:love:

I samma stall som dottern har häst står en otroligt trevlig valack efter Oldtimer**-Stanford. Den är född 1998 och har placeringar i MSV dressyr...

vad fin:D
jag fick hem "min" i torsdas.
jättetrevlig i tempramentet verkligen !
6115831dfe2e458fbb125633bbdace7a_18.jpg

e8c2dd2ede9e40559f0cb316dce70837_18.jpg

han kommer nog bli riktigt snygg med lite mer fett och muskler:D

ooh den har oldtimer-uttrycket! :D alla avkommor jag sett har haft samma ansiktsuttryck.

uppdaterar med några nya bilder på min:
239.07004.jpg

239.07001.jpg

239.07042_edited.jpg

23_16.jpg

fin! ser stor ut? (eller kanske bara jag som inbillar mig?):P

*KL*

min kompis hade en foderhäst som hette Orlando, f.98, Oldtimer xx- Caracas.
Super trevlig häst verkligen!

6805974.jpg

5334261.jpg

5334451.jpg

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 278
Senast: Willys
·
Avel Någon som har avkommor till denna hingst? Vad har ni att säga om dem?
Svar
6
· Visningar
584
Senast: Freazer
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 033
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka