Oldtimer xx

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Centaur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 39
  • Visningar Visningar 3 104
Sv: Oldtimer xx

Hej! Jag har en val född 00 efter oldtimer ue little boy. svårt att hitta fakta om oldtimer har du nån bra sida?

Har en granne som har en 5 årig avkomma efter honom. En urfin och jättetrevlig häst med en underbar utstrålning. T o m jag blir sugen på en "jättehäst" när jag ser honom, jag som annars håller mig till de mindre raserna...

Har sett video på honom för nåt år sedan, kommer ihåg att det är den första fullblodshingsten jag faktiskt kunnat tänka mig att använda, rörde sig riktigt trevligt. Han ska ha gått rätt höga klassser dressyr har jag för mig(tror intermedier). Såg honom även live med det var inte lika roligt men hade varit skadad en längre tid då tror jag så han visades bara för hand i skritt, så det säger ju inte så mycket.

Mvh
Camilla

Kolla vilket datum jag skapade den här tråden... :D

Jag har nu haft min Oldtimer-avkomma i över två år, och han är jättefin! :) Stor, mkt utstrålning och väldigt bra gång, har fått mkt lovord av tränare. Han är väldigt trevlig och ovanligt kelig och sosial, samt lättlärd. Han vill göra saker bra, oerhört ambitiös. Dock har han ovanligt mkt nerv också, och kan vara ganska svår till tider, då han dels är rädd för väldigt många saker, och dels är sprallig och glad.
Han har ett starkt psyke och går inte alls att dominera, då bara låser han sig, så man måste samarbeta med honom.

Oldtimer är Tysklands mästvinnande häste över hinder, och han gick även slätlopp. Han hade sin egen fanclub som följde honom på tävlingar i en stor buss! Han skolades om till dressyr som 13-åring och reds upp till St George. Han är den fullblodshingsten som fått bäst betyg på gång någonsinne.

Här är två bilder på honom, sen en på min, och en på dottern Open Air:

oldtimer.jpg

oldtimertrav.jpg

KopiavHPIM0647.jpg

openair2.jpg

Jag har ett sto efter honom:) Dock inte stor häst men hon är 158 i mankhöjd. Hopparhur bra å hur högt som helst:)

Hur stort var stoet? För han verkar mest ha lämnat hästar runt 170! Har du någon bild på din att lägga upp?

Jag vet inte hur stor hennes mamma var. Men PrimeTime är 158cm i dag å är född -98 jag har några bilder men dock inga bra.. Skall fota henne imorgon och till helgen
Men såhär ser hon ut nu

http://groups.msn.com/linduzz/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=60

http://groups.msn.com/linduzz/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=61

Och så här såg hon ut för ett års sedna
http://groups.msn.com/linduzz/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=63

Här är en bild på Prime times föl
http://groups.msn.com/linduzz/shoebox.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=62

Hon liknar inte alls på min ju. :p Så liten och "tunn" (inte så att hon inte har fått mat men typ i kroppen), min är värsta bjässen om man jmf, trots att dom är lika gammla. :D Men hon är väldigt söt! Vad har hon på mödernet?

Jag tror jag såg henne till salu för ett tag sen? Har du haft henne länge?

Pooh skrev:
Det finns en trevlig fälttävlanshäst; Mata-Hari, e. Oldtimer xx - RobinZ. :)

den hästen kom 3:a eller 4:a i 4 års championantet för ngr år sedan, tror den kom på 4:e plats närmare bestämt..

vet nån vad den gör nu för tiden???

Familjen Andlers Strega som vann Breedersfinalen och lämnade OS-hästen Amaretto har två avkommor med Oldtimer, en 7 åring och en 6 åring.

6 åringen har sofia andler kvar vad jag vet, gick till final i 4 års champ. i dressyr, storasyster fick hoppdiplom och 889 på gångarter som 3 åring och hoppar med enorm försiktighet, väldigt rädd om benen o hinderklok.

Oldtimer har även en svårklass avkomma i fälttävlan i tyskland, Larissa. Tävlas nog under sponsornamnet Butts Larissa.........:)

nån som har statistik på hur många avkommor han fick här i sverige???

hm jag vet:P Hon är liten, Min d-ponny har större storlekar än henne:crazy: och äter massor av mat och nu är hon lite för tjock.

DEt kan hända att du har sett henne på annons.. Jag har haft henne sen i sommras då jag köpte henne av en vän som hade henne från början men fick tbx hästen då deras döttrar inte klarade av hästen.. Och jag skulle flytta hem hästen (Dponny) och behövde sällskap så jag köpt henne..

Jag tycker jag minns namnet, Prime Time. :) Och att det stod nånting om att det var ett el annat med henne, antigen att hon hade nåt "fel" eller att hon var lite svår? Stämmer det?

Har inte sett några tal men tror inte det är så många? Verkar inte vara så vanlig.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 278
Senast: Willys
·
Avel Någon som har avkommor till denna hingst? Vad har ni att säga om dem?
Svar
6
· Visningar
584
Senast: Freazer
·
Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 033
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka