Överviktig och gravid??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Överviktig och gravid??

Ska kolla när jag handlar idag o jag kan hitta de där brödet *hoppas*
Tyvärr kan jag nog inte prova rosta det! Iaf inte på vardagarna. Börjar jobba klockan 3,00, jobbar på bageri :smirk: Och Nej, jag äter Inte en massa smet och kakor :p Efter 20 år med bageri inokm familjen är man REJÄLT trött på sånt :D

Jag ska gå med i en utav klubbarna. Men kan inte bestämma mig för vilken. Får väl se, just nu har jag fastnat för viktklubb.se :smirk:
 
Sv: Överviktig och gravid??

Jag vägde 108 kg när jag belv gravid, klarade graviditeten bra ändå, fick heller ingen diabetes eller sånt. Men till nästa bebbe ska jag ner i vikt, man vill ju se när magen växer ;) Såg ingenting av att min mage växte nämligen...

Min mamma blev också gravid som kraftigt överviktig, men hon fick graviditetsdiabetes vilket ledde till att hon levde på mycket sträng och bra kost under graviditeten och hon gick ner 30 kg innan bebben kom :bow: Så visst fungerar det, men ingen rekommendation, vi kanske bara hade tur att inte få en massa andra komplikationer.....

Bäst att prata med MVC först tror jag. Jag har gått med i en dietistgrupp via landstinget, vi träffas 1-2 ggr i månaden och jobbar mycket på tankeomvandling, pratar inte om att banta. Toppen! Och går på högkostnadskortet. Vi har blivit strängt tillsagda att bara följa deras råd. Då de har sett att många av oss blir bara ännu mer förvirrade med alla andra tips å råd så som GI.metoden, viktväktarna osv. Inga nackdelar om dom, tvärtom. Men det blir lätt att man kommer vilse i djungeln. I denna kurs talar vi mycket om den gamla hederliga tallriksmodellen och motion å hjälper varandra IRL (in real life):banana:

Lycka till! Kramar :bump:
 
Sv: Överviktig och gravid??

Jag har gått ner 40 kg på 9 månader. Vägde innan 128 kg och gick ner till 88 kg, utan att egentligen banta. Det enda jag gjorde var att äta rätt & nyttigt (men inget var förbjudet) i måttliga mängder samt att röra på mig mer än jag gjort innan. Det handlar om att göra av med mer kalorier än man stoppar i sig. :) Kan ärligt säga att det för mig var lätt som en plätt, det gäller bara att ta tag i det & verkligen bestämma sig en gång för alla.

För 1 månad sedan fick jag reda på att jag var gravid. :love: Så nu kommer min viktnedgång att få sig ett uppehåll. Hade tänkt gå ner till ca 75 kg. Är i 8:e veckan nu och har redan gått upp 2 kg. :crazy: Hungrig jämt och sugen på en massa gott, det är skitjobbigt. Men jag ska verkligen försöka att hålla igen så jag inte har alltför mkt att blir av med efter graviditeten. Men över 100 kg lär jag ju väga igen innan det är klart... Men det får det vara värt. :D :love: Jag vet ju att jag kan gå ner i vikt bara jag vill...

Lycka till, till dig både vad gäller viktnedgång och graviditet. :bump: :bump:
 
Sv: Överviktig och gravid??

Åhh vilken inspiration jag får! :) Tack! Skönt att höra att det inte är "bara" jag! När det är så här så känns det som om man verkligen är ensamast i världen och att alla har barn just nu :crazy: Men men, det är ävl bara inbillningar antar jag :smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag var på mödravårdscentralen idag för att skaffa ppiller, men har en del frågor jag inte fick svar på som säkert buke kan svara på :)...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 328
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 427
Senast: _Taggis_
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 316
Senast: Qelina
·
Övr. Barn Det varnas mycket om komplikationer och hur farligt det är att vara gravid när man lider av fetma. Fetma i sig är ju hälsofarligt. Det...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 287
Senast: kakan89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp