Örontermometer

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mysgrisen

Trådstartare
Hur tänker ni kring såna termometrar? Kan man lita på resultatet?

Ni som har en örontermometer, är ni nöjda med den?

Har funderat lite på en braun thermoscan.
 
Sv: Örontermometer

Jag har en braun termoscan. Ap-dyr var den, men jag fick den i julklapp till min son.

Personligen tycker jag den är kanon :bow: Den är så lätt, snabb och smidig och man kan ta tempen på barnen hur ofta som helst.

När jag frågade på sjukhuset tyckte de inte att en sådan var sämre än en vanlig i rumpan.

Ibland kan den dock visa olika resultat, men det är om min lille är väldigt pigg av sig och inte sitter still, men då är det ju bara att testa om.
 
Sv: Örontermometer

på sjukhusen har de örontermometer

Jo, jag vet. Men senast idag när vi var till läkaren med dottern så var det en ganska stor skapelse med sladd och doningar. Det verkar inte vara en sån som man köper på apoteket, men de har väl olika på sjukhusen också kan jag tro.

När jag var till doktorn för ett tag sedan så var det en vanlig, utan sladd.
 
Sv: Örontermometer

Jag har en braun termoscan. Ap-dyr var den, men jag fick den i julklapp till min son.

Personligen tycker jag den är kanon :bow: Den är så lätt, snabb och smidig och man kan ta tempen på barnen hur ofta som helst.

När jag frågade på sjukhuset tyckte de inte att en sådan var sämre än en vanlig i rumpan.

Ibland kan den dock visa olika resultat, men det är om min lille är väldigt pigg av sig och inte sitter still, men då är det ju bara att testa om.

Jag tycker också att de verkar smidiga. Skönt tex på nätterna att slippa dra fram rumptermometern.
 
Sv: Örontermometer

Helt suverän. Den exakta temperaturen är ju inte så överdrivet viktig om man nu är orolig för att den inte visar exakt rätt.

Viktigt är att man försöker hålla så lika som möjligt varje gång, och att barnet inte legat på örat nyss.
 
Sv: Örontermometer

vi har olika sorter på jobbet MEN de är inte alltid tllförlitliga. Vinklar man dem inte rätt i örat kan det skilja mkt. I små öron kan det dessutom göra ont.
 
Sv: Örontermometer

Kanske är de med sladd ännu mer avancerade, och förmodligen inte batteridrivna. Jag är i alla fall skitnöjd med min. Och som föregående säger, bara att ha den vid sängen och barnet behöver knappt vakna när man ska tempa den.
 
Sv: Örontermometer

Vinklar man dem inte rätt i örat kan det skilja mkt.

När jag var akut hos doktorn innan jul så skulle sköterskan ta tempen på mig. Hon satte inte tempen i hålet utan liksom på ytterörat... Jag sa det åt henne och hon tog om tempen, på ytterörat igen...jätteduktigt.
 
Sv: Örontermometer

Läste någonstans att man ska PLUSSA på x antal grader för tat få den exakta temperaturen. Den visar alltså ett undervärde.
 
Sv: Örontermometer

Jag är supernöjd med min! Har en braun thermoscan och den tar snabbt och enkelt. Den har varit väl värd sina pengar. Nu slipper vi barnens nästan panik vid febertagning till något som tar någon sekund och är helt odramatiskt.
 
Sv: Örontermometer

När de provade min temp med örontermometer på sjukhuset för två veckor sen hade jag feber i ena örat men inte i andra :D
 
Sv: Örontermometer

Min kan också ge ojämna värden, men det beror alltid på att jag sätter in den fel, oftast när sonen min rör på huvudet.

Även om jag nu tycker att min är pålitlig, och inte har gjort missvisande resultat, kan jag förstå om man tappar förtroendet lite om den börjar visa olika temperaturer. Dock kan man ta termometerns utslag som en fingervisning även om man inte då litar på det till 100%.
 
Sv: Örontermometer

Jag har en och är jättenöjd. Som flera säger kan det dock skilja en del och om man har legat på örat visar den lätt för högt. Det jag har fått lära mig är dock att man ska gå på högsta uppmätta värde. Har dock för vana att alltid mäta minst två gånger och gärna då båda sidor. Tar framför allt bara tre sekunder att få ett värde och går att ta även på sovande barn.
 
Sv: Örontermometer

Jag arbetar inom vården och har gjort så många år. Vi använder öron termometer, Braun termoscan. Visar den ett underligt värde tar man ju för säkerhets skull om!
 
Sv: Örontermometer

Den? Finns ganska många olika, kanske inte alla modeller är att dra över en kam?

Haha, det låter som om jag förolämpat någons person :rofl: ! Jag läste att "väljer man att ta barnets temperatur via öron/panna ska man alltid lägga till xxgrader (minns ju då som sagt inte hur mycket). Snarstucken?
 
Sv: Örontermometer

Du har dragit min Braun över samma kam som alla andra billiga snålmodeller av örontermometrar. En klar förolämpning!

(Sedan var mitt inlägg inte så bitskt som det lät)
 
Sv: Örontermometer

Håller med ! Köpte en Braun för drygt en vecka sen efter att 15-åriga sonen totalvägrar att ta tempen i rumpan längre! :smirk:
Tar oftast tempen på barnen (grabbarna skulle skrika högt om dom såg mig använda det ordet) som en fingervisning. Har dom riktigt hög feber märker jag det ändå och då känns det ovidkommande om det är 38,9 eller 39,6.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 118
Senast: Bexzor
·
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 196
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 428
Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 241
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp