Öroninflammation trots pc?

Mysgrisen

Trådstartare
Min lilla tjej, snart 11 månader har ätit pc för öroninflammation i åtta dagar.

Hon hade fullt utvecklad öroninflammation i höger öra, och en påbörjad i vänster.

Hon blev märkbart piggare efter några dagar med pc, men nu verkar det ha vänt igen.

Hon pillar och gnor sig på vänster öra och har sovit lite sämre inatt.

Kan öroninflammationen fortsätta att utvecklas trots pc? Hon har ätit Ery-Max.
 
Sv: Öroninflammation trots pc?

Nu vill läkarna gärna hålla in på pc behandling genom att ge kortare kurer, min erfarenhet är att det ofta tar om istället och det blir en till kur ofta då på 10 dagar. Ery-Max är det lite olika vad läkarna säger en del skriver alltid ut det och andra menar att det inte är det ultimata till öroninflammationer.
Läkare utan egna barn skriver helst Kåvepenin, sedan de fått egna ungar brukar de sluta med det, det är snabbaste sättet att få en unge som vägrar medicin, smakar räv x 2.
Imacillin är det som fungerat bäst tycker jag, fick det av öronläkaren till ena sonen med orden att jag skulle begära detta varje gång.
I ditt fall är det nog en tur till sjukan igen som behövs.

//mimmipigg, tre öronbarn.
 
Sv: Öroninflammation trots pc?

Vi fick en tid till läkaren i förmiddags, och det var lugnt än så länge. Men tydligen kan det ta upp till 12 timmar innan man kan se att det blivit en inflammation.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 015
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 480
Senast: sandrafors
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 353
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp