Öm mage vid ägglossning?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gandalf

Trådstartare
Jag försöker få koll på när jag egentligen har ägglossning, för eventuell framtida syskontillverkning samt bara för att jag vill veta :)

Har upptäckt att jag varje månad (sen min mens kom i gång) har haft en väldigt spänd och öm nedre mage ett par dagar. Det känns precis som att livmodern är uppblåst och hård och liksom tar mer plats och dessutom gör ont, det är som att det tar emot när jag sätter mig på cykeln eller hästen. Om jag (eller någon annan :o ) på något sätt kommer åt livmodertappen ömmar den också.

Nu undrar jag om ni tror att detta hänger ihop med ägglossningen? I så fall har jag nog en ganska sen ägglossning nämligen, då dessa symptom har kommit strax efter "halva cykeln" om ni förstår vad jag menar. Och det vore ju i så fall praktiskt att veta :idea: Är det någon som har liknande känningar kring ägglossning? Och är det i så fall före, under eller efter?
 
Sv: Öm mage vid ägglossning?

Har en kompis som får ont och blir svullen i magen (ser ut som hon är gravid i v. 15) när hon har ägglosssing.Har inte alltid haft det utan det kommit senasta året.

Innan hon visste vad det var så fick hon åka till akuten mitt i natten p.g.a. smärtan och efter diverse undersökningar så konstaterades det att hon hade ägglossning.

Hon tyckte det var förargligt pinsamt, men nu vet hon ju vad det är när hon får ont i magen, hon har ej ont vid mens.

*(Hon är idag gravid och när hon var i v. 15 så sa hon att det såg ut som om hon hade ägglossning.) (idag är hon i v. 24 och betydligt större :D )
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Öm mage vid ägglossning?

Varför inte skaffa ett gäng ägglossningstest och kolla om din magkänsla (i dubbel bemärkelse) är rätt?! :idea:

/Ulda (som har ett gäng äl-test hemma som hon inte vet vad hon ska göra med nu när bebisen har kommit).
 
Sv: Öm mage vid ägglossning?

Nja, jag har provat lite med ägglossningstest men fick inte till det riktigt. Förmodligen började jag för tidigt och höll inte på tillräckligt länge, jag hade bara köpt ett set om 7 st, men jag kände ändå att det var lite jobbigt och krångligt och ändå inte helt tydligt (svaga streck etc) så jag skulle hellre vilja lära mig tyda kroppens signaler från början. Blir ju billigare så :-)
 
Sv: Öm mage vid ägglossning?

Jepp, jag vet :) Beställde från en liknande sida. Men jag tycker som sagt det är lite meckigt att hålla på. Kanske ger det en chans till nästa månad dock.
 
Sv: Öm mage vid ägglossning?

Har upptäckt att jag varje månad (sen min mens kom i gång) har haft en väldigt spänd och öm nedre mage ett par dagar. Det känns precis som att livmodern är uppblåst och hård och liksom tar mer plats och dessutom gör ont, det är som att det tar emot när jag sätter mig på cykeln eller hästen. Om jag (eller någon annan ) på något sätt kommer åt livmodertappen ömmar den också.

Nu undrar jag om ni tror att detta hänger ihop med ägglossningen? I så fall har jag nog en ganska sen ägglossning nämligen, då dessa symptom har kommit strax efter "halva cykeln" om ni förstår vad jag menar. Och det vore ju i så fall praktiskt att veta Är det någon som har liknande känningar kring ägglossning? Och är det i så fall före, under eller efter?

Jag har precis samma symptom som du beskriver vid ägglossning, och jag har väldigt regelbunden cykel, ägglossning 13-14 dagar före nästa mens. Det onda brukar vara i ca 1 dag för mig, sen efter några dagar börjar brösten ömma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag och min man har försökt få barn i ungefär två år, efter en "hoppsan-graviditet" som slutade i missed abortion och akut skrapning...
Svar
3
· Visningar
2 287
Senast: Tora
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
2 910
Senast: Zaria
·
Gravid - 1år Hej Bukefalister. Jag fick min mens den 13:e juni (24dagar sedan idag mao), jag har en cykel på 27-28dagar. Nu har jag haft...
2
Svar
22
· Visningar
13 246
Senast: Mustasukka
·
S
Övr. Barn Hej! Vet inte om tråden ligger rätt, är ny här men hoppas det är rätt sida. Den 4:e mars tog jag ut min p-stav för att min pojkvän...
Svar
9
· Visningar
7 052
Senast: sheryyl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp