Och när är det min tur?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Och när är det min tur?

Nä, jag kan verkligen inte förstå hur det känns, just nu är jag mest bara trött, magen spänner som en jättefis när bebisen rörs och jag vill bara ha förlossningen gjord. Men jag har svårt att se vad som händer efter förlossningen så det är roligt att läsa att det är väl värt att vänta på :)
 
Sv: Och när är det min tur?

Lite orättvist att hon ska få sin bebis 3 mån före mig bara :D

Nu ligger hon med värkar i alla fall, och fick ctg:n tillkopplad precis. Den tycker dock inte att hon har värkar? Trots att hon har väldigt ont, enligt sig själv.. Skumt..
 
Sv: Och när är det min tur?

har du gjort en väska åt gubben också?
du får vad du vill ha där, men han kanske behöver något att bläddra i om tiden drar ut, rena kläder, lite godis, kanske ett paket mat.
bara lite tips från en 4 barnsfar
det kan gå fort, och det kan ta jättelångtid och man får inte riktigt för sig att lubba till kiosken...
 
Sv: Och när är det min tur?

Jag låg och tänkte på det i morse faktiskt. :)
Att jag ska stoppa ner lite grejer åt honom också. Så nu fick du mig verkligen på rätt spår. Jag har inte hört nåt om vad han kan behöva annat än lite mat. :)
 
Sv: Och när är det min tur?

Rockriddaren skrev:
har du gjort en väska åt gubben också?
du får vad du vill ha där, men han kanske behöver något att bläddra i om tiden drar ut, rena kläder, lite godis, kanske ett paket mat.
bara lite tips från en 4 barnsfar
det kan gå fort, och det kan ta jättelångtid och man får inte riktigt för sig att lubba till kiosken...
Det skulle jag nog inte heller vilja at han gjorde, jag skulle nog känna mig ensam och utsatt då. De räckte de få timmarna uitan honom på BB när jag fått första sonen! Det var vidrigt, helt ensam med bebisen och kunde inget.......
 
Sv: Och när är det min tur?

Haha jag hade en maraton förlossning så karln hann iväg och äta ett par gånger... Och gjorde slut på all matsäck, godis och dricka... Ja jisses vad jag var less på alltihopa...

Miagull, de kommer ut för eller senare... Elin var beräknad till den 2 juli, 22 andra är hon född... Fredrik var beräknad till 19 juli och är född 5 augusti...

Baka om du orkar i värmen, för det går åt kaffebröd när man kommer hem. Gör storkok och lägg i frysen så slipper ni lägga ner tid på att laga mat när ni kommer hem från BB.
Det är pest och pina och vidrigt med alla som frågar om man inte ska klämma ur sig ungen snart...
 
Sv: Och när är det min tur?

Ja jag kan inte göra annat än vänta. Oavsett vad folk säger och hur gärna jag vill få ut bebin. Men jag har börjat få lite förvärkar så det kanske närmar sig ändå :) .

Jag bakar lite enkla grejer och fryser in. Fast jag har snart ätit upp hälften av chokladbollarna jag gjorde i morse. "skäms" Tyvärr är det ju varmt och luftlöst igen efter att ha varit lite svalare ett par dar. Jag vet att man inte får klaga på värmen, men jag tycker faktiskt inte om när det är för varmt. Oavsett om jag är gravid eller ej.
 
Sv: Och när är det min tur?

Jag lovade ju att säga till..

Kl 23:49 blev jag moster! :bump: Blev tydligen akutsnitt, för syrran öppnade sig aldrig mer än 2 cm trots igångsättning osv. Har inte fått veta några detaljer (Jag sitter ju över 60 mil bort..) än, förutom att bebisen skulle till neo och kollas över.. (?)
Får förhoppningsvis veta mer imorgon bitti eller under förmiddagen..

En dotter blev det för övrigt, men det har vi vetat om sen ultraljudet :)
 
Sv: Och när är det min tur?

Grattis moster :) Vad jättespännande. Jag hoppas det är min tur snart :crazy:
Så det dröjer ett tag innan du får se underverket då?
 
Sv: Och när är det min tur?

Jag åker förmodligen inte upp innan jul igen.. :( Och då har jag en egen bebis att koncentrera mig på också, så det lär väl bli fullt upp kan jag tänka mig. Men jag har fått se en bild på tjejen i alla fall! Mobiltelefoner är en bra uppfinning :D

Syrran hade BF den 20/6 så det blev alltså 16 dagar över tiden för henne. Hade blivit 17 om dom bara väntat i 10 min till med att ta ut ungen :p
 
Sv: Och när är det min tur?

*kl*

Ett gammalt skrock som jag hört är att äta rabarber!! -många och råa... Det ska tydligen sätta fart på förlossning ...
Huruvida det stämmer vet jag ej, men ut och plocka rabarber, har du inga egna så kan du säkert få av någon som har i trädgården...

Övriga klassiska är väl :
springa i trappor
putsa fönster
ha sex
dricka ricinolja

öhhh , ja putsat fönster och sex har inte hjälp för min del. Resten har jag inte provat...
 
Sv: Och när är det min tur?

16 dagar! Och jag är bara 4 dagar över än! Jisses.
Det är rätt länge till jul, men den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge, brukar jag säga. ;)
 
Sv: Och när är det min tur?

Jag har faktiskt funderat på att ta en ridtur :angel: Men mamma blev lite galen när jag sa det. Fast det värsta just nu är faktiskt värmen. Mina fotleder är knappt vikbara. För att inte tala om vart tårna har tagit vägen. :( Men om det är lika varmt imorgon så ska jag ta bilen och köra hela dan. Där är det åtminstone AC. :love:
 
Sv: Och när är det min tur?

Girasol skrev:
Ett gammalt skrock som jag hört är att äta rabarber!! -många och råa... Det ska tydligen sätta fart på förlossning ...

Men man ska väl inte äta för mycket rabarber va? det är ju garvsyra i dem..:eek:
 
Sv: Och när är det min tur?

Jo det är garvsyra i, men huruvida det spelar in för att få fart på förlossningen har jag ingen som helst aning. Men magknip lär man nog få...:crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 558
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 239
Senast: Mirre
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 054
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hej alla! Vill bara få lite input på frökens hov.. Drar historien: Åkte precis innan jul in till klinik för tand- och allmän...
2
Svar
21
· Visningar
5 816
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp