Och när är det min tur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

maiagull

Trådstartare
Jag hade bf i måndags och håller på att vänta ihjäl mig på att få åka på BB. Jag är trött, grinig och har dyngtråkigt. Jag tvättar hästgrejor och städar skåpar för att få tiden att gå. Imorgon tror jag att jag ska åka till stan en stund. Men jag orkar egentligen inte gå i affärer så det biter inte riktigt av heller.
Jag trivs inte i solen och värmen så jag är helst inne. Jag fixar inte att gräva i landen, dom är alldeles för långt nere :crazy: . Och sambon jobbar.
Suck vilken gnälltråd det blev. Är det ingen som har lite peppning till mig?

:(
 
Sv: Och när är det min tur?

Jo jag!!

Tänk, den lär ju komma ut förr elelr senare och nog är det förr om du tänker på att de flesta bara går över i 2-3 veckor:D:D

Jag känner mig lite irriterad jag med. Längtar efter min bebis och tycker det är trist att vara gravid....:angel: Jag har bara en liten bebismage ( resten är fett:angel: ) men ack så jobbigt när den tar emot när man ska böja på sig eller liknande!! Eller när bebisen gör konster i magen och det känns som om den står rakt upp och hoppar på viktiga kroppsdelar:rofl:

Det låter som om jag har gått 42 veckor eller liknande, men faktiskt så är jag bara i vecka 17 + 4 i dag....:angel:
 
Sv: Och när är det min tur?

Fast just nu känns det som om den aldrig ska komma ut och jag ska få gå omkring så här resten av livet :eek: .

Hoppa omkring därinne, tala om det. Jag visste inte hur trångt det kan bli. Är det inte revbenen som den försöker mosa så är det magsäcken eller panikpinkning på gång. Och gärna allt på en gång.
Fast det måste nästan vara värre att vara därinne :smirk: .
 
Sv: Och när är det min tur?

Mm, jag har dock aldrig hört om någon som är kroniskt gravid....:)

*Fniss*
Det ÄR mysigt att vara gravid, men .... man är rätt trött på det i slutet!! Då vill man bara ha UT ungen som försöker misshandla en inneifrån.,......

Fast undrar hur det är att aldrig kunna sträcka på benen, att aldrig hitta en beväm sovställning osv. Det måste vara jobbigt att vara bebis:)
 
Sv: Och när är det min tur?

Jag känner precis som du. Jag är i vecka 37 och är så uttråkad. Vill bara att bebisen ska ploppa ut nu!Har städat sadelkammaren och foderkammaren + att jag har sorterat det mesta som går att sortera. Jag har väldigt svårt att få dagarna att gå.
Så du är inte ensam om att va i den sitsen!:crazy:
 
Sv: Och när är det min tur?

Den kommer vilken dag som helst nu!! Fast jag veeeet, det ÄR verkligen skitjobbigt, speciellt nu i värmen... Är det ditt första barn?

Själv har jag min två-åring som är superförkyld hemma de här sista veckorna (dagmamman är ledig och jag vill inte skola in henne på nytt dagis för 2 veckor) och nu i värmen när man inte vill åka och bada pga hennes förkylning är det verkligen pest!!! Fast, jag har ändå "tur", jag har mitt snitt-datum den 20:e juli så jag behöver inte vänta längre än det i allafall...!
 
Sv: Och när är det min tur?

Ärligt talat så tycker jag inte att det är särskilt mysigt. Fast jag törs knappt erkänna det eftersom jag har mått rätt bra utom precis i början. Men det ska bli så skönt att få vara "ogravid" igen.

Nä jag brukar också tänka på att bebisar aldrig får sträcka på benen. Kanske tur dom inte vet av nåt annat :)
 
Sv: Och när är det min tur?

Nä så här välstädat har jag inte haft på flera år. Det är väl positivt i eländet. Fast sambon knorrar lite när jag jagar honom för att han inte plockar undan direkt han haft nåt. Aldrig har jag vart sån förr. Jag har inte haft tid.
 
Sv: Och när är det min tur?

Jepp det är mitt första barn. Och bara att gruva för förlossningen, jag vet ju inte vad som kommer att hända, är påfrestande. För att inte tala om alla som i all välmening skickar sms och ringer och kollar om jag har åkt in än. Och jag börjar bli riktigt grining. Och det händer ju så mycket kul överallt och jag orkar inte vara med på nåt.
Morr.
 
Sv: Och när är det min tur?

20:e Juli är den bästa födelsedagen man kan ha! :D

Var noga med att berätta det för ditt barn ;)

/ Bebben, som fyller 20 år den 20:e juli...
 
Sv: Och när är det min tur?

Inte en chans! Det är alldeles för långt borta! Allra senast nästa vecka. Jag håller på att bli galen! :)
 
Sv: Och när är det min tur?

hehe, jag vet preciis hur du känner dej. Fast om det är till någon tröst så kommer ju bebisen inom ett par veckor iaf... minns att jag startade en gnälltråd när jag väntade Elicia och hon ploppade ut ett par dagar senare ;)
 
Sv: Och när är det min tur?

Jag orkar inte heller vänta och jag har 3 månader kvar :crazy: Jag lär vara en pina i slutet..

Min syster blev igångsatt i förmiddags, så jag sitter och väntar på SMS jag..
 
Sv: Och när är det min tur?

maiagull skrev:
Ärligt talat så tycker jag inte att det är särskilt mysigt. Fast jag törs knappt erkänna det eftersom jag har mått rätt bra utom precis i början. Men det ska bli så skönt att få vara "ogravid" igen.

Jag har inte heller tyckt att det var mysigt att vara gravid, varken med första barnet eller det här, men nu, men 2 veckor kvar, så börjar jag faktiskt tycka det!!?? Fast jag vet nog varför... Jag har "bestämt" att jag bara ska ha två barn, och jag börjar inse att jag aldrig mer kommer få vara med om det här, och det känns lite kluvet... Dessutom så har jag mått så otroligt mycket bättre under den här graviditeten än förra så...

Men jag håller med dig; det ska bli skönt att få vara ogravid igen med allt vad det innebär :)
 
Sv: Och när är det min tur?

maiagull skrev:
Jepp det är mitt första barn. Och bara att gruva för förlossningen, jag vet ju inte vad som kommer att hända, är påfrestande. För att inte tala om alla som i all välmening skickar sms och ringer och kollar om jag har åkt in än. Och jag börjar bli riktigt grining. Och det händer ju så mycket kul överallt och jag orkar inte vara med på nåt.
Morr.

Hmm, vet hur det är... Hade precis lika förra gången. Nu däremot behöver ju ingen ringa och fråga, de vet ju alla när bebis ska komma = praktiskt :)

Och visst är det typiskt att allt "roligt" ska hända precis när man är som tröttast, men det kan man ju tyvärr inte göra mycket åt. Själv har jag på nåt sätt otroligt mycket energi och var faktiskt på bröllop i lördags till 02.00 och åkte sen 35 mil för att kolla på Robbie Williams på söndan och var uppe till 01.00 :banana: Fast om jag tänker efter så var jag nog lika trött som du inför första barnet: Nu med redan ett barn och minnet av förlossning och den ENORMA tröttheten man känner när fått sitt barn så försöker jag passa på att hitta på saker att göra för jag vet ju vad som kommer sen liksom... Just nu känns det lättare med barnet därinne, än utanför :angel: :smirk:
 
Sv: Och när är det min tur?

Bebben skrev:
20:e Juli är den bästa födelsedagen man kan ha! :D

Var noga med att berätta det för ditt barn ;)

/ Bebben, som fyller 20 år den 20:e juli...

KUL! Det ska jag absolut göra ;) ;)
 
Sv: Och när är det min tur?

Bebben skrev:
Jag orkar inte heller vänta och jag har 3 månader kvar :crazy: Jag lär vara en pina i slutet..

Min syster blev igångsatt i förmiddags, så jag sitter och väntar på SMS jag..

Spännande....:banana: :banana: Hoppas allt gått bra och du får väl berätta hur det gått när allt är klart :)
 
Sv: Och när är det min tur?

Jag väntar och väntar.. Långsam syster jag har alltså! :angel:

Har inget hänt innan imorgon förmiddag kommer dom att snitta henne, så jag hoppas att hon ska slippa det. Hon är ensamstående, och vad jag förstått kan man bli rätt handikappad efter ett snitt. Inte så lätt som ensam då!
 
Sv: Och när är det min tur?

ÅÅÅ vad underbart! (inte för att jag skulle vilja göra om det såhär snart men iaf ;) )

den lill* kommer! jag gick ju över 11 dagar, var beräknad den 15e och ut kom lille Alfons 26/6 å det är så underbart så du kan inte tro det! :love:

om man bortser från att tårarna sprutade 3 kvällar i rad utan att jag visste riktigt varför men en liten orsak var att nu när han äntligen finns på utsidan av magen var jag så otroligt rädd för att mista honom i PSD eller något liknande. detta har dock lagt sig efter att jag lytt Inte_Ung´s råd att hålla honom nära när jag kände så och jag kan lova att han har fått ligga i min famn konstant senaste dagarna för att jag är rädd att tårarna kommer annars. så bli inte lika förskräkt som jag blev när dessa känslosvallar kom krypandes på kvällen, trodde det var sånt "som bara drabbar andra". men tänk inte på det här nu, förlåt att jag kom ifrån ämnet lite.. :crazy:

du kommer snart få din underbara bebis! håller en tumme för att det ska bli snart! :bump:

Lycka till!
 
Sv: Och när är det min tur?

oj vad spännande med din syster...nog förstår jag att du redan väntar, ni väntar ju liksom ihop.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 558
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 239
Senast: Mirre
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 054
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hej alla! Vill bara få lite input på frökens hov.. Drar historien: Åkte precis innan jul in till klinik för tand- och allmän...
2
Svar
21
· Visningar
5 816
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp