Sv: Nya TR

bombibittIII skrev:
vadå?? måste man ha ridit 2 debutant med 0 hinderfel i terrängen för att få starta lätt?? Då kan man ju glömma Lag SM.. men vad gäller för att få vara me i lag SM för ponny?

Från ridsportsförbundets hemsida:

Kvalifikationer
Startande ekipage ska tillsammans ha genomfört lägst fälttävlan lätt klass med högst ett hinderfel i terrängen.

Rids Lag-SM som typ elit tävling? För då måste man väl ha en massa papper å grejjer... :confused:

ja det är elittävling (iaf på häst). men det behövs inga spec papper, däremot finns det lite andra regler som gäller på elittävling

PrinceFair skrev:
hööks har numera plastficka för kortet, kostar 25:- och verkar faktiskt vara riktigt bra :)

den är skitbra, köpte en sån förra året och den sitter där den ska...

och den man får från förbundet nu är värdelös, jag hade den på benet och den skavde sönder kåpan på min nya (!) sadel.. *buhu*

Senast ändrad:

_underbarn_ skrev:
och den man får från förbundet nu är värdelös, jag hade den på benet och den skavde sönder kåpan på min nya (!) sadel.. *buhu*
men den ska ju sitta på armen (aja baja), då hade du inte skavt sönder kåpan..:D

Just den från förbundet med de smala trådarna gör ju ont när man måste dra åt snörena runt armen. Just därför vill min dotter ha den runt benet... :o

Får väl investera i en Hööks-variant.

PrinceFair skrev:
ja det är elittävling (iaf på häst). men det behövs inga spec papper, däremot finns det lite andra regler som gäller på elittävling

Finns det?? Har jag aldrig märkt:o

jo, man måste rida i stövlar tex. (eller det kanske gäller nat också, men det skiljer sig iaf från regional)

Jaha det är kanske sådant där man inte tänker på , jag menar jag rider ju alltid i stövlar och full mundering även på lokaltävling:p

Liknande trådar

Samhälle Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka och känna, men spontant känner jag mig allt lite rånad, men kanske borde jag känna mig stolt...
2
Svar
36
· Visningar
2 990
Senast: Cambrie
·
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
474
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
736
Senast: Lisen82
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
626
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka