Sv: Nya TR

jag har iaf den nya vita med långa snören (eller ja, min har bara ett snöre kvar....) som inte går att få fast på annat sätt än med massor av tejp......

men nu har jag investerar i den från hööks och hoppas att den ska vara bra :)

KL

Jag har min MC i fickan på säkerhetsvästen, det är toppen, kan varken åka ner eller glömmas (ni som hört min historia om mantorp förstår :crazy: )

PrinceFair skrev:
jag har iaf den nya vita med långa snören (eller ja, min har bara ett snöre kvar....) som inte går att få fast på annat sätt än med massor av tejp......

men nu har jag investerar i den från hööks och hoppas att den ska vara bra :)
Snören?? Jag har en gaaaammal blå.

Jag kom med på strykning btw, gjorde du det också?

Såhär står det i ett utkast som jag har på det nya Tr:et så det är kanske inte ordagrant korrekt:

Mom 432 - Uthållihghetsprovet

Övrigt Ryttarens personliga Medical card (hälsodeklaration) skall bäras i armbindel väl synligt på vänster arm och vara komplett ifylld.

Vad alla tycker om den regeln är upp till var och än men motorcykelsporten har en lika nogrann definition på deras medical card och har haft det i flera år och det har funkat även om nog många var emot det även där.

Sen om du som ryttare tycker det är fel att andra ryttare rider utan sitt MC så är det bara att kontakta tävlingsledningen och prata med dom så dom har möjlighet att göra något "omgående".
Själv har jag sagt till en överdomare att han nog borde kolla ryttarna på en framridning/hoppning om deras MC då flertalet saknade dessa.
Dom finns ju för eran säkerhet som ryttare och våran säkerhet som arrangörer när något inträffar.

LenaH skrev:

Jag har oxå den gamla blå med elastisk band, har ju även en blå med ett vanligt tygband men det är inte alls lika bra har sett dom med snören och dom verkar helt meningslösa :confused:

LenaH skrev:

de ringde och frågade om jag ville rida för de hade fått strykningar, men jag (läs mamma) tackade nej....

har ibland sett MC med kardborreband, finns de att få tag på förbundet tro??:crazy:

snören måste man ju knyta ordentligt för att hålla på plats....:angel:

jag har en gammal som de är gummiband med kardborreknäppning på.. som en knäppning på benlindor där man drar tillbaka...hänger du med??!
Den fick ja från ridsportförbundet när ja beställde MC för några år sen.. typ 9-10 år eller nå.

för övrigt vill ja oxå ha den på benet..mycke smidigare.
iofs ride rja inte ft längr emen ändå!

de fick man med förut när man köpte MC.

som jag skrev tidigare i tråden finns det armbindlar på hööks för 25:- och de verkar bra

Jag har en säkerhetsväst med axelskydd, så den går ner en bra bit längs armen, och där finns det en ficka man stoppar i. Räknas det som armbindel eller? Tror den sitter på höger sida, och då blir det kanske inte tillåtet? :confused:

Murray skrev:
Jag har en säkerhetsväst med axelskydd, så den går ner en bra bit längs armen, och där finns det en ficka man stoppar i. Räknas det som armbindel eller? Tror den sitter på höger sida, och då blir det kanske inte tillåtet? :confused:

förmodligen inte..:crazy:

vadå?? måste man ha ridit 2 debutant med 0 hinderfel i terrängen för att få starta lätt?? Då kan man ju glömma Lag SM.. men vad gäller för att få vara me i lag SM för ponny?

nu har jag bläddrat igenom nya tr, och hittar vll egentligen inga mer ändrningar än idasagare gjorde, hittar inte gammla tr så jag har inget att jämföra med.

Tillägas kan ju att man får ha valfri längd på dressyrspöt vid framridningen

Är det inte lätt klass på lag-SM för ponny?
Då är det väl inga problem eller, SM:et går ju sent på säsongen så det finns gott om tävlingar innan dess att kvala på :confused:

Tittade nu, och den sitter på vänster. Den går ju ner och sitter mitt på överarmen ungefär och då måste det väl räknas som armbindel och alltså vara godkänd, eller...?

ja, det är lätt på lag-SM för ponny!
Precis, många tävlingar innan dess... Långt att åka denna gång..;)

Murray skrev:
Tittade nu, och den sitter på vänster. Den går ju ner och sitter mitt på överarmen ungefär och då måste det väl räknas som armbindel och alltså vara godkänd, eller...?

Ja det borde den ju vara

Liknande trådar

Samhälle Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka och känna, men spontant känner jag mig allt lite rånad, men kanske borde jag känna mig stolt...
2
Svar
36
· Visningar
2 990
Senast: Cambrie
·
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
474
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
736
Senast: Lisen82
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
626
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka