PrinceFair

Trådstartare
är det någon som har köpt det? och kan tänka sig att vara vänlig och lägga in de viktigaste ändringarna här så att vi som är snåla också får lite koll :angel:?
det skulle väl vara ändrade kvalregler mm, och sånt är ju bra att veta ;)

Sv: Nya TR

Men är det verkligen några ändringar 2006? Tror bara själva häftet kommit i nytryck? På SvRF's hemsida finns inga TR-ändringar för FT i år.

Är det inte så att de skriver ändringarna på hemsidan när de inte trycker ett nytt TR?

lite ändringar vet jag att de e.. typ att man inte kan rida på LB för att sen rida lätt utan nu kan man bara rida deb. ska sånt inte stå där, eller är jag helt ute å cyklar?! ;)

fälttävlansnisse skrev:
självklart så hade ju jag lånat ut mitt tr, får hem det på fredag så ni får håller er till tåls eller köpa ett eget:devil: ;)
jaja Nisse :d

Jag har lånat ut gamla TR.. hade gärna jmfrt med det,

Här är iallafall några ändringar:
401 - Ponny kat C ej högre än Msv B
410 - För att ponny ska få starta i Lätt gäller Två debutant med 0 hinderfel i terrängen (LB borttaget)
- Vid start på SM ska ekipaget ha kvalat tillsammans. (Var undantaget förra året.)
- Överårig ryttare får starta ponny i deb och lätt, blir egen avdelning, rids i CR.
432 - Medical card ska bäras i ARMBINDEL ...

Där är en del ändringar till återkommer när jag läst mer.. :angel:

Senast ändrad av en moderator:

ARMbindel? Betyder det att man inte får ha den runt benet då? Man KAN ju ha en armbindel där. Om jag har den på armen så ramlar den ner efter ett litet tag. Eller så får jag spänna så hårt att det känns obekvämt.

ett tips till alla som har "nya" plastfickan till medical card (den som är stor och vit med röda/blå snören) som inte går att sätta fast....

hööks har numera plastficka för kortet, kostar 25:- och verkar faktiskt vara riktigt bra :)

Jag har för mig att det står att MC ska bäras på vänster arm.
Allstå får vi inte längra ha den på stöveln.

Dumt att man inte få ha den på benet.. mkt bättre.. jaja..

då måste väl funktionärerna bli hårdare oxå, med jämna mellanrum ser man ryttare utan medical card överhuvudtaget...:angel:

tycker man borde kunne få ha den på vänsterben iaf....:)

tycker man borde kunne få ha den på vänsterben iaf....:)[/QUOTE]

:bump: Håller me dej..:D

Binsan skrev:
då måste väl funktionärerna bli hårdare oxå, med jämna mellanrum ser man ryttare utan medical card överhuvudtaget...:angel:

tycker man borde kunne få ha den på vänsterben iaf....:)

men många har det i nummerlappsfickans insida. Där är en ficka just för MC.
Det är rätt att det ska vara på VÄNSTER ARM.

Dottern är skitsur.. har alltid det på benet :o

Jag är också sur:devil: tycker det är praktiskt att ha den på benet, där sitter den urvägen även om den skulle kasa ner, sitter den på armen och kasar ner har man lite problem ( om man inte har en lydig häst som inte tror att hon är ett ånglok:angel: )

Vad har ni för fickor egentligen?? Min sitter där den ska på vänster arm, rör sig inte öht. Möjligen blir den lite väl tight ibland - lite blodtrycksmanschettvarning men kasar ner? Näääää! :D

Liknande trådar

Samhälle Jag vet inte riktigt hur jag ska tänka och känna, men spontant känner jag mig allt lite rånad, men kanske borde jag känna mig stolt...
2
Svar
36
· Visningar
2 990
Senast: Cambrie
·
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
474
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
736
Senast: Lisen82
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
626
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka