Ny mjölk fyra månader efter amningens slut?!!

hanny

Trådstartare
Hej!
Undrar om någon kan veta vad som står på eller varit med om liknande...
Slutade amma min dotter för fyra månader sedan pga mjölken tog slut. Nu har brösten börjat läcka två dagar på rad!! Aldrig hänt innan. Är det hormoner som kan spela in så här långt efter? Ska snart ha mens så det kanske kan påverka??

Tacksam för hjälp!
 
Sv: Ny mjölk fyra månader efter amningens slut?!!

Du är inte gravid då? Då kan man få råmjölk. Man kan också få det av rubbningar i hypofysen som gör att man får ett överskott av det mjölkproducerande hormonet prolaktin.
 
Sv: Ny mjölk fyra månader efter amningens slut?!!

Nej, jag borde inte vara gravid... Kanske är det prolaktin då. Får ringa till VC imorgon. De borde väl kunna hjälpa till med det där?
 
Sv: Ny mjölk fyra månader efter amningens slut?!!

Nej, jag borde inte vara gravid... Kanske är det prolaktin då. Får ringa till VC imorgon. De borde väl kunna hjälpa till med det där?

Kolla upp det, men jag tycker du ska tacka och ta emot, och ge amningen ett nytt försök! Varför inte liksom (om allt är som det ska alltså)?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 418
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 968
Senast: Elendil
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 082
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 429
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp