Ny inom körning, sitter allt som det ska?

Sv: Ny inom körning, sitter allt som det ska?

1500kr =) 1200kr finns det också några för, i billigare material men lite större diameter eller hur man nu ska säga.

Såhär blev vagnen:

31924829.jpg

31924830.jpg

31924832.jpg

31924828.jpg

Den är inte riktigt klar än. Den ska målas i blanksvart, inte matt som det är nu. Där man har fötterna, det ska bytas ut och skaklarna måste vinklas innåt lite för när jag testade dom på hästen idag så hade dte fått plats en halv häst till så på nåt sätt måste jag vinkla in dom men jag antar att det bara är att luta om innåt? Dom är inte fast svetsade utan är justerbara, så vi behöver bara göra lite nya hål i så fall..

Så fin den blev :) Hoppas inkörningen gått bra med unghästen!

Ja, precis, det räcker att vinkla dem lite inåt. Jag har likadana skaklar på min rockard och de är inte fastsatta med sprintar utan det är bara hål i det rör som skaklarna är instoppade i, och i dessa hål (2 på varje sida) skruvar man i bultar - de gör att skakeln hålls på plats, men låser den inte i ett helt fast läge. Eftersom man har både draglinor och baksele så flyttas inte skakeln, men den kan fortfarande vrida sig lite om det behövs. Det är alltså inga hål i själva skaklarna. Toppen på bulten "nyper" fast skaklarna när man drar åt dem.

Ja, precis, det räcker att vinkla dem lite inåt. Jag har likadana skaklar på min rockard och de är inte fastsatta med sprintar utan det är bara hål i det rör som skaklarna är instoppade i, och i dessa hål (2 på varje sida) skruvar man i bultar - de gör att skakeln hålls på plats, men låser den inte i ett helt fast läge. Eftersom man har både draglinor och baksele så flyttas inte skakeln, men den kan fortfarande vrida sig lite om det behövs. Det är alltså inga hål i själva skaklarna. Toppen på bulten "nyper" fast skaklarna när man drar åt dem.

Jaha Okej, ja det lät ju smart. Just nu har vi 1 hål i den fasta delen av skakeln och 4 hål i själva skakeln så den är justerbar, men då borde det ju funka att göra som du gjort, Tack för tipset =)

Tack. Jag köpte den privat och vet inte vad det är för märke, har inte hittat något på den än men kan kolla om jag ser ifall det står nåt märke på den, :)

Liknande trådar

Körning Den här gången gör jag det lite lättare för mig och tittar på ponny efter funktion och inte bara ras. Men det jag vill ha lutar åt...
Svar
7
· Visningar
2 203
Senast: Mli
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 282
Senast: Mezcal
·
Körning Behöver bolla lite tankar. Jag körde in min ponny när hon var 13år (hon är 19 nu), allt gick jättebra. Hon älskar att bli körd. Men av...
Svar
6
· Visningar
2 530
Senast: Presto
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 910
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10