Ny havresort

Sv: Ny havresort

Havregivan kan sänkas med 10-25 %.

Priset däremot ökar med över 40 %. Det enda som ökar mer än priset är fetthalten, och olja är inte så där jättedyrt... God affärsidé!

(energi och smrp ligger under prisökningen i %, enligt deras hemsida)

Fast om hästen inte äter olja o man vill ha mer protein så....

Har provat Matildahavren, men tyvärr var den av sämre kvalité o då bytte jag tillbaka till vanlig.

Trist med Matildahavren, vi bytte till Kraffts Matildahavre förra året (när allt annat var grått i säckarna) och är verkligen supernöjda.

Jag har ju en finare havre än K´s "guldhavre" den röda, så jag ska väl vara nöjd med det.
Kul iallafall när det händer lite på spannmålsfronten.
blev väl så när det var så stort överskott- som nu är tvärtemot.

fy vad alla foderpriser har gått upp, men inte hestekraften- ännu.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
695
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 567
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 165
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 034
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka